Ljud till teven

För att? :wink:

Alltid 2 läger, sen gammalt.

Det måste man vara beredd på när man frågar något här, alla håller på sitt. :joy::joy::joy:

Haha ja men så är det ju. Men är iaf kul att höra vad folk tycker :). Tror dock ALLA här är betydligt större audiofiler än jag haha. Jag vill bara ha lite bättre ljud än vad TVn erbjuder och bra ljud för bakgrundsmusik när man har gäster :innocent:

1 gillning

För att det finns en extra nivå som kan krångla med trådlöst. En HDMI-sladd in soundbaren och så är det klart.

Ah ok, det kan jag kanske köpa…

Vi hade förut separat receiver och högtalare med stora fronthögtlare (10’) med helt ok bas.
Men när vi gjorde om så ville vi inte ha kvar de stora lådorna. Köpte då en sonos arc, med en tanke om att så småningom köpa till sub och eventuellt bakhögtalare. Men jag tycker den låter helt ok och det är väldigt sällan jag saknar att ha basen i ljudet.
Nu har jag inte testat sonos sub, och hade jag gjort det så hade jag nog inte velat vara utan den.

1 gillning

Elgiganten sänkte precis denna godbit till 3 990 kronor. Sub och Soundbar med samma Atmos som Beam 2 har men för bråkdelen av priset.

Samsung HW-Q810A för 3990 kr (4886 kr)

Problemet med ett Samsung-system är väl just att det är låst till TVn?

Låt säga att jag vill spela Spotify på TV, men samtidigt dragit samma musik på högtalarna i uterummet (Ikea symfonisk tex), då går ej det?

Men om jag hade haft 2 HomePods vid TVn så hade man bara valt samtliga högtalare i listan på AirPlay (HomePods + Ikea) så får man samma låt överallt?

Den har Airplay 2.

Allt har AirPlay 2 för tiden.

Är så jävla kass på sånt här. Så rent krasst är alltså det här ett bra köp om man vill ha bra ljud till TVn, men samtidigt vill få bra multiroom ljud via AirPlay 2 med andra högtalare i andra rum??

Då borde jag alltså köpa detta kit istället för att jaga mig gul och blå efter ett par stora HomePods, då detta kit kommer lira med andra högtalare såsom Ikeas symfonisk eller HomePod minis, bara välja i AirPlay-listan??

Trodde vara apples produkter hade det!! :joy::joy::joy: fan vad dålig jag är!

Är det prisvärt? Är det bra system med bra ljudkvalitet? Jämfört med Sonos eller två HomePods?

Mer prisvärt än så blir det inte.

Är det bra kvalitet på ljudet? Får kanske köpa detta kit då! :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:. Du talar ju gott om det och jag litar på dig :wink:

Samsungs Soundbar i H-serien är deras mellanklass så det är ungefär som Beam. Vill du ha fetare får du satsa på Q-serien. Den har jag redan länkat till ovan. Även den är nersatt rätt hårt nu.

@Esse Blev en bokning på HW-Q810A :slight_smile: hämtas ikväll :slight_smile:

1 gillning

GLHF!

Hoppas! :slight_smile:

Du får gärna återkoppla om vad du tycker om den sen

1 gillning