Ljud till teven

Ngn som vet hur det funkar med Sonos Upgrade rabatt ?
Är det 15% per produkt man äger ? Som är tillgänglig för upgradeprogrammet
@Esse kanske har koll :blush:

Om det är per produkt så kanske jag kan avvara en kod @Tobias_Lehning
inte så att jag kommer köpa ännu mer högtalare, en ARC då möjligtvis :money_with_wings::see_no_evil:

Edit:

Eller det kanske bara funkar genom köp via sitt eget konto :thinking:

En tanke är att rent estetiskt så är nog en soundbar snyggare. Men det beror ju också på vilken lösning ni väljer under tv’n.

1 gillning

Lutar nog åt HomePods istället :slight_smile:

1 gillning

Homepod är nice men inte helt elegant till teven. Du blir beroende av AppleTV och AirPlay 2.

Beam med kommande Mini sub eller Samsung-varianten gäller.

Att vara beroende av ATV och Airplay2 gör mig inget då allt annat är Apple baserat här hemma. Men ja, det är svåra val

Skrev i en annan tråd ang Sonos soundbar, har lyssnat på Arc/Beam/Ray men tyckte de lär lite basfattigt.

Då slog det mig att man kanske skulle försöka få tag på 2st stora HomePods och köra de i stereo.

Ni som har två HP till TVn, vad ger ni det för betyg? Dels att kolla på film (är bara ute efter bättre ljud än TVn i stort sett) och även köra musik på när man har gäster mm.

Aldrig hört de stora HP live, så vet ej hur de låter.

Samt om någon då ev har 1-2 vita att sälja? :roll_eyes::innocent::joy:

Vi är nöjda med två HomePod mini. De stora är antagligen ännu bättre.

Jag har 2 HP och gillar de skarpt. När jag kopplade in den andra lyfte det rejält. Ingen dunka dunka bas men ett rent och fint ljud. Bas så det räcker för normal lyssning i en bostadsrätt utan att få grannarna på sig. Vi spelar sällan högt utan lyssnar nog oftast i en normal volymnivå vad det gäller musik. Samma gäller vid film kör inte explosioner så det sjunger i väggarna. Har en aktiv AudioPro sub liggande men inte känt behovet att koppla in den.

Bor själv i bostadsrätt (radhus) och behöver absolut inget som får en vräkt haha. Så lagom är bäst. Så lutar nog åt den här lösningen :slight_smile:

Går minisarna också att stereokoppla? Blir det ”bättre” ljud i dem jämfört med vanliga TV högtalare?

På din bild i andra tråden ser det ju ut som om du har lite dåligt med plats på sidorna om TV'n.

Haha japp! Tanken är att TV ska upp på väggen med en mer slimmad TV-bänk under :wink:

1 gillning

Ja, de går också att stereokoppla och det är bra ljud i vårt lilla vardagsrum. De har dock inte stöd för atmos.

1 gillning

Kanon! Låter som det vore en bra lösning för vårt behov! :slight_smile:

Sonos Beam + Två Sonos One SL som surround är det du ska ha!

5 gillningar

Vi bytte från Sonos Beam. Tycker att ljudet är klarare i HomePod mini. Har lättare att höra dialog i filmer.

2 gillningar

Använder alla i familjen Apple TV 100% av gångerna?

Ja! Apple TV till all form av TV tittande (vardagsrum, sovrum, 2 barnrum) och även Spotify. Annars är det Spotify via 100% iPhone som används.

Rent teoretiskt skulle det kunna passa men jag ger det 2 veckor innan du går och köper en soundbar.

1 gillning

Är det så…. :roll_eyes:. Nu är vi där igen… dessa val!! @Randomdude , vill du hålla mig i handen?