LEGO-tråden

Hur förvarar och organiserar ni ert LEGO?

Vi började smått med dessa enheter på hjul.

Det upplevdes ganska smidigt inledningsvis, men lådorna är lite bökiga att få ur och i takt med att bitarna blir fler skulle vi vilja få till nåt bättre. Vi har några sortimentväskor från Biltema för mindre delar, men de är inte jättesmidiga att plocka bitar ur och tappar man en låda så har man att göra en bra stund med att plocka iordning....
Tankarna går mot lösa transparenta lådor som går att hämta och ställa tillbaka enkelt, kanske typ Ikea Ivar med Samla-lådor. Och nåt sortimentskåp med urtagbara lådor för smådelar.
Inte riktigt kommit fram till vilken nivå vi ska sortera till heller, nu är det ganska grova drag.
Dela gärna med er av hur ni gjort och tänker. Eller om ni har nån som inspirerat er.

Såhär ser det vanligtvis ut i vårt byggarrum, kaos :rofl:

5 gillningar

Blir avundsjuk :slight_smile:

WOW! Vad häftigt!

Nu händer det lite grejer i alla fall

3 gillningar

Blir det bra värme i vinter? :joy:

1 gillning

Han får väl ställa färdiga byggen just där. :laughing:

1 gillning

Typ dessa med lite genomsläpp? :joy::joy:

1 gillning

Thats It Martin Short GIF by PBS SoCal

1 gillning

Dottern beställde sin efterlängtade McLaren F1 Technics bil. 1599 på Webhallen. Ska bli coolt. Själv väntar jag på när Mercedesen går ner i pris, den är så snygg.

Tanken är sen att hitta någon tavelram till.
Någon som har koll på ställen där en tavelram med upphängning och bakgrundsbild inte kostar 1000+ kronor?

3 gillningar

Jag är också intresserad av en billigare lösning :slight_smile:

Någon som tror att det här kan vara något? Jag har aldrig byggt med Lego annat än som barn eller med mina barn. Men den här gör mig lite sugen..:radio::smiley:

Jag har sett den och funderat lite själv... :slight_smile:

1 gillning

Nu är det mesta sorterat. Kompletterat med en Kallax vi hittade billigt på Blocket, sortimentskåp från Jula, Samla-lådor från Ikea och några små lådor från Clas Ohlson som passade bra i Samla-lådorna.
Återstår fortfarande lite sortering, uppmärkning och få till lite vettigare belysning. Nån typ av vitrinskåp skulle vi vilja ha för att ställa in byggen vi vill visa upp, med mindre risk för damm än att ha det på öppen hylla. Billy eller Bestå verkar mest intressant just nu, sonderar Blocket.

6 gillningar

Grabben fick ett creator-set (3-in-1)
Byggde ihop snabbt :sweat_smile:

7 gillningar

Alla har vi väl som barn testat hur en legobit känns i näsan?

Denna kille hade som 6-åring en misslyckad strategi för att få ut den. 26 år senare snyter han ut den i duschen!

Hittade den här videon. Något för @DennisKlarin och @Marcus_Attefors att sätta tänderna i? :smile:
3D printed LEGO bike

3 gillningar

Hehe, ja finns flera sånna där härliga byggen! Gokarten är min favorit! Blir sugen på att skaffa 3D-skrivare och sätta igång! :smiley: Känns dock som att det blir väldigt mycket plast, och väldigt dyrt!

Ja det blir nog rätt kostsamt men häftigt vad man kan göra mycket kul med en 3D skrivare.
:smile:

1 gillning

Funderar att joina sekten…. Funderar väldigt starkt på att köpa deras Porsche och Countach (deras icons serie) att ha som prydnad på nya tv-bänken :slight_smile:

Såg även att man kunde köpa ledljus-kit :wink:

Gört👍

1 gillning