Kollade även på Speed Champion serien att ha på skrivbordet som prydnad. Fanns ju fina byggen på bla F40 och Countach. Sen hittade jag även sidor där man kan modda dom samt använda byggsatsen men bygga olika bilar. Kan bli farligt det här
Var förbi jobbet idag och tittade in i shoppen. I receptionen hade det nyligen tillkommit en Lego-modell av en av våra maskiner. Byggd av en Niklas Olsson. Riktigt häftig! Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten...
Såhär ser förlagan ut: https://www.vaderstad.com/se/sadd/spirit-samaskiner/spirit-r-s/
Beställde nyss nya Jaws-bygget, fast från AliExpress för 350kr, jämf med 2000kr hos LEGO..
Är det nån som har erfarenhet att Lego-kloner?
(Spare me allt om IP, copyright etc)
Farmor köpte några små brandbilar till kidsen i sommar, såg inte att det var "fejk", instruktionen var skräp, och bitarna passade inte. Vi fick ihop halva bilen. haha
Hoppas du får det bättre. Nu blir den 2000 kr bil 350 kr dyrara bara (skämt skämt)
Ja, vi får se
Rena Lego-kopior brukar ha så dålig passform att det inte blir roligt att bygga ihop – däremot är det något bättre hos Mega och liknande – men även där förstår man varför varje unik lego-bit kostar 2-3 miljoner kronor att gjuta.
Ja, jag har inte grejat med kloner sen Byggis på 90-talet
Men enligt Ali så skulle det komma nu till veckan så
Den är på min önskelista.
Done! Fan vad suget kommer, letar redan nytt. Blir kanske ngt stort Star Wars nästa gång ;). Eller Red Bull F1. Fast kan va kul att variera byggena lite. (Letar dock efter andra hjul med print mm till min Mercedes)
Längesedan jag fick bryta förseglingen på en Lego-förpackning, men idag fick jag denna härlighet av familjen.
11 åriga barnbarnet skickade nyss detta. Räckte ett dygn innan han blev klar
Han var väldigt nöjd igår. Har tränat efter den länge.
Snyggt!