Kall radiator – vågar jag?

Såklart, ofta som jag svetsar ihop ett verktyg som jag behöver för stunden.

2 gillningar

Har du luftat elementet?

Ta det lugnt med borrmaskinen bara. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Det där ser skönt ut! Jag vet bara om man ska rycka ett näshår så gråter man en droppe!

1 gillning

Du får nog snällt titta bort :heart:. Men av ren nyfikenhet vad skulle jag lägga i mellan?

1 gillning

Yes, det är luftat och rätt tryck i systemet. De andra elementen är varma, bara detta som strular.

Måste nog hitta en liten och väldig smal rörtång.

Det var absolut inga problem att få av termostaten, och inte en droppe vatten spilldes.

1 gillning

Ta ett gammalt lakan eller ngt liknande i mellan. Det är alltid bra när man ska ge sig på metall som är mjukare än verktyget.
Kan även vara det som hjälper dig få grepp med polygripen. Poolygripen eller stockholmare som det kallas i hemtrakterna, så de säger att det glappar i käften och är opålitlig.

2 gillningar

Stäng av cirkulationen och töm elementet innan du lossar den för säkerhets skull så du slipper få vatten på golvet. Är inte VVS:are men det känns som det kan läcka en del när du lossar den.

1 gillning

Jag skulle säga att man bör köra med fast nyckel, gärna 6-kants hylsa eller blocknyckel om man är på väg att fucka upp det :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Ska man bara ha av den och ersätta den så visst.

Spännande tråd detta! Kommer det sluta lyckligt tro?

1 gillning

Min känsla är tvärtemot, vill du slakta något mjukt så är en rörtång eller polygrip bra. Jag skulle hellre sträva efter att fördela kraften på en så stor yta som möjligt för att inte deformera packboxen.

2 gillningar

Tänker mer att en sextandshylsa har mer koncentrerade punkter än en rörtång. Dessutom ska den fösta i ngt vilket gör att den måste vara lite mindre än det man vill skruva av?

1 gillning

Är det ens flöde genom radiatorn?
Jag tänker på det vredet du har vid handen, ser ut som ett vred som reglerar radiatorns flöde

1 gillning

Fast den biten som skruvas ur kan det väl fortfarande vara flöde igenom? Lite nyare installationer har ju ett vred strax under där man stänger av.

Är det normalt att ha termostaten i golvnivå? Jag trodde alltid de satt så de kunde mäta temperaturen på högsta punkten.

1 gillning

Håller med dig om att det gäller att Det gäller att ha rätt verktyg

3 gillningar

Normalt vet jag inte, men det är inte rätt. Optimalt är väl 1m upp från golvet.

1 gillning

Givetvis.

4 gillningar