Av Apples Pro-modeller som släppts senaste åren så är iPhone 15 Pro den modell som fått sämst betyg hittills i undersökningen.
Enligt undersökningen av PerfectTrec så fortsätter iPhone 15-serien att sjunka i betyg sedan den släpptes i september. Av alla iPhone-modeller i 15-serien så är konsumenterna mest missnöjda när de köpt iPhone 15 Pro. Datan från undersökningen kombinerar senaste undersökningen med en tidigare som gjordes i oktober. Sedan dess har den kundnöjdheten för iPhone 15 Pro minskat från 73,5 procent till 66 procent vilket gör den till den minst uppskattade iPhone 15-modellen och den sämst rankade Pro-modellen hittills.
Det största klagomålet ligger på dålig batteritid, de få uppgraderingarna från tidigare modeller och designen med utstickande kamera. Klagomålen från oktober gällde mestadels överhettning vilket har minskat tack vare att Apple ska ha åtgärdat problemet med en uppdatering. Är du lika missnöjd med din iPhone 15 som undersökningen får det att låta?
Har inte märkt någon skillnad. Har mellan 20 och runt 50 procent kvar när jag går och lägger mig beroende på hur mycket jag använt mobilen under dagen.
På ett sätt kan jag säga att min 15 Pro är en gigantisk skillnad mot min förra 14 Pro då den har USB-C och är klart lättare. Det var de två sakerna som avgjorde köp och den levererar till 100 % på det..
I övrigt vet jag inte om det är så stor skillnad, men det hade jag inte heller förväntat mig.
Vad menar du med det där? Fanns det tidigare? Finns det på andra lurar?
Andra mobiler har Vapor chamber som dedikerad kylning. Vilket gör att de blir inte så varma vid belastning. iPhone blir varmare än andra märken speciellt vid laddning och installation. Hur detta påverkar batterihälsa är ju intressant. Ni som köpte en iPhone 15 Pro på releasedagen har den fortfarande 100%
Nu gäller ju denna undersökning till största del 15 Pro och inte 15 Pro Max.
15 Pro har ju i tester visat sig ha sämre batteritid, som tex videon nedan
Rykte sade att Apple valde att ta bort dedikerad kylning för att spara vikt