iPhone 15 Pro-ägare är mest missnöjda i ny undersökning

Från sajten:
image

Av Apples Pro-modeller som släppts senaste åren så är iPhone 15 Pro den modell som fått sämst betyg hittills i undersökningen.

Enligt undersökningen av PerfectTrec så fortsätter iPhone 15-serien att sjunka i betyg sedan den släpptes i september. Av alla iPhone-modeller i 15-serien så är konsumenterna mest missnöjda när de köpt iPhone 15 Pro. Datan från undersökningen kombinerar senaste undersökningen med en tidigare som gjordes i oktober. Sedan dess har den kundnöjdheten för iPhone 15 Pro minskat från 73,5 procent till 66 procent vilket gör den till den minst uppskattade iPhone 15-modellen och den sämst rankade Pro-modellen hittills.

Det största klagomålet ligger på dålig batteritid, de få uppgraderingarna från tidigare modeller och designen med utstickande kamera. Klagomålen från oktober gällde mestadels överhettning vilket har minskat tack vare att Apple ska ha åtgärdat problemet med en uppdatering. Är du lika missnöjd med din iPhone 15 som undersökningen får det att låta?

Via: BGR

1 gillning

Väldigt märklig undersökning? Batteriet kan jag förstå men det övriga? Köpte dom telefonen i blindo?

1 gillning

kanske bytt från 13/14 pro o trodde de skulle va sååå mycket bättre , alla kanske inte e så teknikintresserade

edit : inte svar till dig utan anmält :smiling_face:

1 gillning

Har inte märkt några problem direkt.

Kan man vara missnöjd med en iPhone? :frowning_with_open_mouth: Det måste vara en false flag operation. :man_shrugging:

3 gillningar

Gick från 12 PRO max till 15 PRO max. Den är lite bättre på allting, ungefär vad jag förväntade mig :man_shrugging:t2:

Gick från 14 Pro Max till 15 Pro Max. Märker ingen större skillnad alls och är nöjd.

2 gillningar

Det är ett väldigt begränsat urval om man jämför iPhone Pro årgångar med varandra...

Jag tycker batteriet är bättre. Vad tycker du?

En snabb koll på Apple forum

Battery drain
iPhone 14 Pro ca 600 me too
iPhone 15 Pro över 3000 och ökar

Overheating
iPhone 14 Pro ca 600 me too
iPhone 15 Pro över 4100 och ökar

Så går det när man bygger en lur utan dedikerad kylning. Skall bli intressant med batterihälsa om ca 6 månader.

Tråkigt för alla de som har problem och betalt så mycket pengar för en sämre produkt

Eller så är där inga problem och Apple forum och undersökningen inte är att lita på :blush:

1 gillning

Alla vet du läser Apple forum hela tiden. Gräset är grönare på andra sidan.

Har inte märkt någon skillnad. Har mellan 20 och runt 50 procent kvar när jag går och lägger mig beroende på hur mycket jag använt mobilen under dagen.

1 gillning

På ett sätt kan jag säga att min 15 Pro är en gigantisk skillnad mot min förra 14 Pro då den har USB-C och är klart lättare. Det var de två sakerna som avgjorde köp och den levererar till 100 % på det..:grin:

I övrigt vet jag inte om det är så stor skillnad, men det hade jag inte heller förväntat mig.

Vad menar du med det där? Fanns det tidigare? Finns det på andra lurar?

Samsung levereras med en byggfläkt, annars får man inte ta med den på flyget. Sen gammalt. :joy::joy:

1 gillning

Andra mobiler har Vapor chamber som dedikerad kylning. Vilket gör att de blir inte så varma vid belastning. iPhone blir varmare än andra märken speciellt vid laddning och installation. Hur detta påverkar batterihälsa är ju intressant. Ni som köpte en iPhone 15 Pro på releasedagen har den fortfarande 100%

Nu gäller ju denna undersökning till största del 15 Pro och inte 15 Pro Max.

15 Pro har ju i tester visat sig ha sämre batteritid, som tex videon nedan

Rykte sade att Apple valde att ta bort dedikerad kylning för att spara vikt

Men här är en som byggt om sin :blush:

Du får komma ihåg att det gör att den inte böjer sig så lätt i fickan :wink:

  • Mycket tyngre än basmodellen (även fast 15 Pro är lättare än 14 Pro)
  • Sämre batteritid än basmodellen i många tester, vilket inte är så "Pro"
  • "Scratchgate" vid lansering, titan ger repor jättelätt
  • "Heatgate" vid lansering, dålig kvalitetskontroll av Apple att låta dom bli supervarma

Ja.

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

15 Pro och inte max?