Apple vs resten

Har hört att Samsung har patent på brinnande telefoner :sweat_smile:

Det intressanta är att en tråd om en undersökning där kunderna är mest missnöjda med en viss iPhone modell till sist handlar om ett annat specifikt märke (som jag förövrigt inte skrivit en enda gång i denna tråden). Och de inläggen kommer från de mest inbitna på andra sidan staketet. Undra på att man tog paus.....

Efter 10års trollande var du värd en paus.

2 gillningar

Han kan gott ta en paus till i dessa slags trådar.:sweat_smile:

2 gillningar

Jag låter vågorna på ankdammen bli stilla och seglar härifrån :blush:

2 gillningar

Det är ju spännande att Samsungs forum är fulla av folk som har problem med diverse grejer på S24, det är problem med färger på skärmen, problem med att främre kameran är lika dålig som på S21, problem med tangetbord och lite annat smått och gott.

Ja, fortfarande 100%. Batteriet är riktigt bra.

1 gillning

En liten fråga. Vad har det du postade med att göra gällande iPhone ägare är mest missnöjd med vanliga pro?

Sedan är det 15 Pro Max eller vanliga Pro du har?

Va? Det har jag väl inte skrivit nåt om?
Jag har 15 PM.

Härlig fredagsfeeling här inne idag.:rofl::rofl:

1 gillning

Hade varit kul om du googlade fram och postade alla problem folk har med S24 med :smiley:

Vilka problem? Trodde Samsung i synnerhet var en totalt problem/buggfri upplevelse medan vi andra har så svåra buggar och problem med våra iEnheter så vi måste lämna tillbaka dem direkt? :man_shrugging:

Sarkasm åt sidan, Samsung är säkert lika bra/dålig upplevelse som iPhone. Tror mer det handlar om vad man själv gillar. Går ju alltid att gräva fram problem med "andra sidan". Men det bästa av allt är att man själv väljer vilka enheter man har och vilka buggar/problem man kan stå ut med utan att klaga. Jag har inte upplevt ett enda problem med iPhone så att jag någonsin behövt reklamera den. Då har jag ändå haft iPhone varje dag sen iPhone 4 släpptes med avbrott för knappt ett år när jag testade Samsung Note8.

Det blir likadana diskussioner Nikon VS Canon. Jag brukar säga vad det gäller kamerorna så är det skit samma vilken man väljer. Man tar den som ligger bäst i handen med knapparna där man vill ha dem. Sen är det lite annorlunda med kameror, där är man lite låst till de tillbehör man har. Då är valet enklare att fortsätta med det man har.

Sen har jag svårt att förstå varför man höjer sina saker till skyarna och kastar skit på de andra. Troligtvis är det för att man mår bättre när man övertygat sig själv att man valt rätt.

4 gillningar

Förstår inte att man orkar ödsla så mycket energi på det, oavsett vad det gäller.

2 gillningar

Som med allt sånt där egentligen. När det gäller kameror så är väl den bästa kameran den man har med sig. Sen kan jag garantera att om ett proffs får en iPhone att fota med så kommer han kunna ta en bättre bild än en amatör som köper en herrejössessystemkamera för över 100k.

Lite så är det nog med telefoner också, skulle tippa på att de flesta skulle klara alla sina vardagsbestyr med vilken Android eller iPhone som helst. Den stora skillnaden blir ju för riktigt avancerade användare som verkligen utnyttjar alla funktioner och pressar hård och mjukvara till bristningsgränsen. Sen kan man ju såklart även som glad amatör ha sina egna preferenser om vilket som är bäst. Det bästa är att i slutändan så står det en helt fritt att köpa och använda det man vill :blush:

Det finns minst lika många problem med S24 som 15 PRO. Det dom är roligt är att @pao konstant googlar efter problemen med iPhone/iOS. Problemen med Samsung håller han tyst om. Trots att de är fler :smiley:

Jag googlar inte problem med iPhone och postar här för då hade jag inte haft annat att göra :wink:

Den tråden med undersökning gällande 15 Pro och missnöje är ju inte en Apple vs resten undersökning i nöjdhet. Det är en helt intern Apple iPhone undersökning.

Så varför göra den till en Apple vs resten grej istället?

Naturligtvis har alla märken problem bara se på S20 Ultra som inte blev duglig förrän efter många uppdateringar

Jag tror man blir nöjd oavsett om man väljer en IPhone eller en Samsung.
Mobilmarknaden är rätt mogen numera, sen Är frågan om man nyttjar alla nya AI grejer:

2 gillningar

Om man ser rent generellt sett så tror jag Apple och Samsung blir dominerande på mobilmarknaden de närmaste åren, plats ett och två som kanske växlar ibland.. Ser inget som motsvarande Huawei som blir ett hot.

Blir däremot intressant vem som tar tredje platsen. Xiaomi möjligen.
Läste även att Motorola ska börja satsa mer aktivt på att ta marknadsandelar.

1 gillning

Det är ju mer ekosystemet än hårdvaran man betalar för, därför det är så jobbigt att byta fram och tillbaka mellan iPhone/Samsung. Sen kommer det alltid tjafsas om vem som har bäst kamera, snabbast processor, bäst skärm o allt sånt där. I slutändan så handlar det mer om personliga preferenser. Jag tror ärligt talat någon som är inrutad på Samsung skulle vara mer nöjd med en Samsung A45 än en iPhone 15 PM, på samma vis som någon som är inrutad på iPhone skulle vara.ler nöjd med en iPhone SE än en Samsung S24 Ultra.

3 gillningar