Fick ingen Snobben
Skall man ha engelsk inställning
Som jag väntat…äntligen!
Säker på att du körde in utvecklarbetan?
Username checks out
Ja jag har utvecklar versionen. Fick starta om ATV och då fanns snobben där.
Har inte brytt mig speciellt mycket om Apple Intelligence. Senaste igår använde jag google lens för ta reda på en sak.
Lärde mig i dag att finns inbyggt i iOS med långtryck på kamera knappen. Det är ändå rätt smutt med både gpt sök eller bara google.
Clean up fungerar sådär. Skulle visa ett exempel men då kraschade Bilder appen efter typ 10 redigeringar. Finns potential där, men t.ex. photoshop är långt före med deras Generative Fill.
Men resten... mja, sammanfattning notiserna framförallt är så dumma så jag slog av funktionen direkt.
Gissar på att majoriteten här kör på svenska på telefonen och då fungerar ju ändå inga funktioner så att ni får vänta i EU tror jag inte gör någonting egentligen.
Jag har bara lekt lite med Clean up och var inte superimponerad men såg en video med MKBHD där han tyckte det var bättre än Google etc.
Två nätter i rad har telefonen laddat till 100 procent fast den är Inställd på 80 procent..
Att den i land kan släppa upp den till 100 vet jag men aldrig varit med om två nätter i rad.
Har du vaknat mitt i natten och kört en ”nattskroll”? Kan hända att den ändrar laddningen beroende på hur du använder telefonen?
uppgradrat till ios 18.1.1
nu kan jag inte hitta inställning till
data alternativ ringt apple support
men dom ville att man skulle föja en guide
men det hjäplte inte
då provade supporten fjärr styra mobilen
men det gick bet
sist skulle support agenten begära data från mobilen
väl analytik data var överförd så fick jag veta att allt
var ok enligt support agenten
support agenten trode att det måste vara nogot fel
på nätverket hos mobil opratören
ringde mobil opratören där hanvisade dom till apple
så nu frågade jag microsft´s ai där fick jag en länk
till apple fourm där hittade jag att en hade samma fel
år 2021 lösningen var se länk
No Mobile Data Options visible - Apple Community
Skönt ändå att kunna fråga Microsofts AI om problem med Apple till dom har en egen
Nej, inget pillande på telefonen nattetid. Inatt hade den inte laddat alls.. rågan är om det är laddaren som spökar eller telefonen? Ska testa en MagSafe-puck i natt.
Låter som ett nytt @xms67-problem.
Eller boken: Saker som gått vägen för @xms67. Den blev korad som Sveriges tunnaste bok 2024 och klassad som ett faktablad.
Ah, du menar den här?
Du borde ansöka om alpha testar hos Apple. Enda människan i världen som har så mycket problem
Det tror inte jag, bara @xms67 som vågar dela dem