Kommer inte till EU än precis som Apple Intelligence =(
Finns det någon chans att någon gång får visual voice mail (eller vad det heter)? Är ju så tröttsamt föråldrat att få ett sms om att jag ahr ett meddelande och då behöva ringa upp ett nummer och med knappsatsen försöka navigera inställnignarna för meddelandet.
Vilken operatör har du? Jag har 3 och där kan man spela upp röstmeddelanden direkt i telefonappen utan att ringa upp röstbrevlådan.
Alright, just nu har jag Comviq men kan nästan tänka mig att byta operatör bara för detta.
Aha, där ser man. Förstår inte riktigt vad denna funktionen har med EU att göra men vad vet jag
Det är väl för att den använder Apple AI teknik, den som EU har stoppat för oss.
Du menar den som Apple har stoppat för oss.
Fixar den en man över 50 år utan skägg
Nä, om inte EU hade lagt sin långa näsa i blöt, så hade Apple inte blockerat Apple AI för oss.
Av någon anledning levererar ju både Google och OpenAI sin AI inom EU utan problem.
Det är Apple som fånar sig.
Har det gjorts nån faktiskt forskning på detta? Emojis kanske är precis som fossila bränslen, en dag tar de slut
Du menar att vi får el-mojis när utvecklingen går framåt?
Jag har också Tre, Men stäng av telefonsvararen helt och hållet.
Ser vem som har ringt och de som verkligen vill nå en snabbt brukar SMS:a också.
Det jag har försökt att få till, eller snarare efterfrågat är att ha en telefonsvarare, men där bara kan ha ett meddelande som säger ”Hej, jag kan inte svara just nu, skicka ett mejl eller SMS eller prova att ring senare” Utan att det kan spela in något.
Men det verkar vara för svårt att få till hos operatörerna. Raketforskning.
hmm
Skulle skicka en pdf via Mail Drop... ca 100mb. Men den bara försvinner ut i sajber-rymden....
Man kan inte skicka så stora filer på Mail. Det får man en prompt om på andra Mailtjänster… beroende på vart den ska är det nätter att använda molnet. Och snabbare.
Mail Drop.
Tillägg. Har alltså använt Mail Drop i tidigare mac OS versioner, fungerat hur bra som helst. Slippa wetransfer och andra tjänster på webben, bökigt.. Allt integrerat i mac mail.
Mail Drop och Markup var två riktigt användbara funktioner som kom med Yosemite 10.10.
Apple släppte idag tvOS 18.2 beta 3 till utvecklare och glöm alla coola funktioner som kom i tvOS 18 för nu kommer Snobben som skärmsläckare.
Vi kan nog alla hålla med om att Apples olika skärmsläckare är riktigt häftigt gjorda och det är lätt att bara fastna och stirra på dem när de sveper över storstäder eller maffiga naturområden. I den senaste betan av tvOS 18.2 får de fina skärmsläckarna en utökning med en animerad kompis vid namn Snobben. Vi vet alla vem han är, och nu finns Snobbens egna skärmsläckare som en egen sektion i inställningarna med en rad olika scenarion.
Apple ryktas släppa tvOS 18.2 i början av december, så väntan är inte allt för lång. Apple har tidigare även visat att det ska komma en sektion med skärmsläckare från Apple TV+-serien Foundation, men dessa dök inte upp i senaste betan.
Bild via X
Amen på den