Dessutom kom den tweeten tvÄ dagar senare Àn den lÀnkade artikeln.
HÀnger fortfarande inte riktigt med pÄ vilket sÀtt jag sprider felaktigheter? Eller Àr det nÄgon form av ironi jag inte förstÄr?
NÀr vi alla pÄ forumet ser nÄgot av intresse brukar första av oss lÀnka till artikeln. SÄ gör vÀldigt mÄnga i var och varannan trÄd. Det gör forumet levande, kan skapa debatt och ibland bli dementerat, men det Àr nog knappast nÄgon hÀr som försöker trolla och ljuga med mening.
I mitt fall var originalkÀllorna AP och Reuters nÄgra timmar innan mitt inlÀgg. InlÀgget pÄ X du lÀnkar till kommer tvÄ dagar efter mitt inlÀgg. Vare sig Musk sjÀlv eller X Àr vÀl knappast erkÀnda kÀllor lÀngre, men de kan mycket vÀl vara korrekta.
Ukraina har förstört tre broar i Kursk omrÄdet, man fÄr se vad som hÀnder de nÀrmaste veckorna. Putin har svÄrt att dra ihop kompetenta trupper:
HÀr Àr en Charity run om nÄgon kÀnner sig manad att springa ett virtuellt race och stödja Ukraina. Man kan springa till den 31 Augusti
Stort om det hÀr stÀmmer,
I sÄ fall har Ukrania precis vaskat 10% av rysslands missiler och annan ammunition
Ja det var en jÀkla smÀll.
MÀttes tydligen till 2,8 pÄ richterskalan.
Vilka ska han öka upp antalet med?
Alla fÄngar har vÀl strukit med nu.
Ska det vÀrvas frÄn Moskva och st. Petersburg?
VÀrnpliktiga som vi sÄg i Kursk. Han behöver fylla pÄ köttkvarnen med +30k man/mÄnad.
30 000 ton ammunition.
Allt Àr lugnt. Ingenting allvarligt har hÀnt. Vi jobbar pÄ. Samtidigt som man hör explosioner i bakgrunden
Har nÄgon sett nÄgot om detta i MSM media?
I svensk media mest smÄ notiser. NÄgra större nyheter hos BBC och Svenska Yle
SmÄ notiser..