Invasionen av Ukraina đŸ‡ș🇩 (2022)

Kan det vara sÄ att ryssarna hoppades pÄ att Ukraina bara skulle avvakta och gÄ in efter de lÀmnat?
TÀnker för att minska konfrontationer under retrÀtten

2 gillningar

SÄ kan det sÀkert vara. Eller sÄ blev Ukraina(och USA/UK) tagna pÄ sÀngen och ville vara extra försiktiga.

2 gillningar

Ukraina har ju till skillnad frÄn Ryssland inte velat ha rena konfrontationer i stadsmiljö. Ukraina har siktat in sig pÄ förnödenheter och transportvÀgar och pÄ det sÀttet gjort det omöjligt för Ryssland att fortsÀtta. Det man trodde var kanske att retrÀtten var en skenmanöver men det verkade det ju inte vara. FÄr se vad Ukrainas nÀsta steg Àr i Cherson

1 gillning

Blev mycket blÄtt i senaste uppdateringen :slightly_smiling_face:

2 gillningar
1 gillning

Att retrÀtten skulle destabilisera Putin Àr nog att hoppas pÄ för mycket:

Intressant, och det Àr inte första gÄngen jag sett den slutsatsen.

1 gillning

Tur att Kristersson &Co sitter i regeringen. Annars hade de vÀl redan lovat bort halva flygvapnet..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Ja tur det, de lovar ju bara att lÀmna bort kurder..

1 gillning

Om Ukraina placerar HIMARS vid floden Dnpir vÀstra sida sÄ nÄr de hela Cherson regionen och norra Krim

Krimhalvön Àr illa ute nu ocksÄ:

1 gillning

Detta var inte bra.

3 gillningar

Detta var illa
SÄg inte att du var före @Marcus_Attefors Uppgifter: Explosion i Polen | SVT Nyheter

2 gillningar

Nej vÀldigt obehagligt

3 gillningar

DÄ Àr snart NATO med pÄ riktigt dÄ! Man kan ju hoppas Ryssland Àr sÄ dÄliga och fega som dom verkar vara.

Rysk precision.

1 gillning

Ja det borde det vara. Skulle förvÄna mig om Ryssland attackerade Polen i detta fall

Tror att det inte Àr orimligt att det kan vara Ryssland, tror inte Ryssland kan vinna mot Ukraina, samtidigt kan Ryssland inte acceptera en förlust mot Ukraina. Men att eskalera in NATO (via Polen) sÄ kan man hÄlla sin hemma opinion i schack och behÄlla den Ryska federationen integritet. HÀnder nÄgot i Ryssland och specialer i dess utrikes affÀrer ska man ha koll pÄ vad det betyder inrett i Ryssland. OrovÀckande deskalation frÄn alla hÄll vore trevligt samtidigt att man inte viker en tum pÄ Ukrainas rÀtt till sin grÀnser och dom som Àr skyldiga till krigsförbrytelser fÄr bÀra ansvar.
//Daniel

Det Àr sÀkert Ryska robotar men inte med avsikt. Hade en Polsk militÀrbas trÀffats hade det varit en annat lÀge. En miss av Ryssland dÄ de vad jag förstÄr avfyrade 100 robotar idag

Jag tror ocksÄ det var en miss. Dock vet man aldrig var man har Ryssland!

1 gillning