Internet la av - hjälp

Varför har de inte satt på något lock på den högra burken?

Tyvärr inte en säkring. Dubbelkollat.

Ska ringa. Sedan är ju strömadaptern trådar in i konvertern, inte en kontakt. Frågan är om de tillåter en amatör som jag fibbla med det?

Luckan är öppen…:smiley:

1 gillning

Är inte det lågspänning? Då borde du ju få byta ut det om du vet vad du sysslar med :grimacing:

1 gillning

Ser nu att strömkabeln slutar i en kontakt. Kan man prova vilken strömadapter som helst? Är det som typ telefoner att den bara tar emot det som behövs eller kan man ”överbelasta”?

IP-Only:

Du kan enbart använda den strömadaptern som följer med fibermottagare. Kopplar du in en annan strömadapter är din garanti för fibermottagaren och installationen inte längre giltig

Behöver du en ny strömadapter?
Kontakta oss så skickar vi en ny till dig.

1 gillning

Om du har en liknande nätadapter med samma utspänning och strömkapacitet (eller bättre) så ska det fungera. Kontaktdonet måste vara likadant det med.

Har du en voltmeter så kan du kontrollera om den befintliga ger utspänning.

Står på din adapter vilken spänning och ström du får ut från den. Kjell & vi har säkert en som funkar. Men tänk på att det likström efter adaptern med plus och minustråd.

Pratat med Bahnhofs kundservice. De kan se att konvertern inte fungerar. De felanmälan till IP-Only. Såklart har de ingen aning om det är 1 eller 11 dagars väntetid på tekniker…:rage:.

När jag felanmälde ett liknande fel till Bahnhof så fick jag veta att Zitius, som står för vårt fiber, kommer att höra av sig och att de har sju dagars handläggningstid på ärenden. På den sjunde dagen hörde någon från Zitius av sig och tog en felanmälan. Ytterligare sju dagar senare kom en person ut och löste ärendet. :triumph:

Kändes som att ha att göra med en myndighet.

Under tiden detta avhjälps kanske du kan koppla upp datorn via internetdelning på telefonen. Så du iaf kan delta i möten och annat.
Alternativt köpa ett mobilt bredband med router.

Edit: såg att du redan hade skapat en tråd om detta. :+1:t2:

1 gillning

Zitius ägs av Telia så vad hade du väntat dig. :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Säkert nätdelen som är trasig, men kolla så inte vippbrytaren är av på sidan.
image|375x500

2 gillningar

Har du kollat att brytaren är påslagen förresten? Har för mig att det finns en sådan.

Edit: @Peder var snabbast.

3 gillningar

Vippen är på.

Senaste som hänt är att fiberbolaget ska skicka en ny strömadapter då de tror att det är den det är fel på.

2 gillningar

Lite konstigt då den gröna lampan lyser på den gamla…hoppas det får igång ditt nät fast jag tror tyvärr inte det.

Du har ju garanterat kollat redan, men det finns ingen form av strömbrytare på själva omvandlaren? Ser ut att sitta nåt i överkant :thinking:

Jag tror att den du menar tillhör en annan pryl. Den som på bilden ligger ovanpå.