Inget eget godis på Filmstaden

Tack vet jag Bio Roy. Där kan man köpa öl och ostbricka. Betydligt trevligare än Pepsi max och popcorn. :slight_smile:

2 gillningar

Ostbricka innanför byxorna rekommenderar jag inte (om någon funderade på att ta det till Filmstaden).

1 gillning

Det finns ju de som redan har det, har jag hört. :joy::joy:

2 gillningar

Förklara?

Första reaktionen var att jag kände mig hindrad, begränsad i min frihet. Tillsagd vad jag fick och inte fick. Argument som att deras utbud och priser är hutlösa dök upp.

Nu har jag börjat se det lite mer utifrån att Filmstaden säljer en upplevelse. Det är inte min rättighet att bestämma hur den ska vara. Det är Filmstadens rättighet.

2 gillningar

Klart det är, men är blir upplevelsen bättre eller sämre?

Jag hade gärna köpt på biografen om utbudet, kvalitet och priset va lika bra som andra ställen. Förhoppningsvis blir kvalitet bättre om dom kan sälja mer och ha bättre rullians men utbudet och priser behöver dom verkligen jobba på. Att kunna gå på bio med hela familjen ska väll ändå inte vara en klassfråga...

1 gillning

En bättre upplevelse hade varit om de helt förbjudit mat, dryck och godis under filmen. Har aldrig sett någon sitta med en hink popcorn på teater eller opera.

3 gillningar

Bioupplevelsen blir alltså dyrare. Då kanske det blir mindre stök från kreti och pleti i och i salongerna. Eller hoppas jag på för mycket?

Biokulturen de senaste decennierna har utvecklats till ett kaos med ungar som skriker, laserpekare, folk som fifflar med sina mobiler och allmänt stök.

De värsta jag varit med om var gratis bio för barn/barnfamiljer. Det var typ föräldrar som dumpade sina 5 telningar i bion och själva gick därifrån. Det var som ett zoo! Ungar som sprang omkring och skrek, stod på huvudet i sätena under filmen och kaoset efteråt. Jag och mina ungar stannade kvar och hjälpte personalen att städa upp krigszonen.

Jag kan ju förstå reaktionerna om nu priserna är på de nivåerna det pratas om, har dålig koll själv, var evigheter sen jag var på bio.

Men konceptet att man inte får ha med egen mat och dryck är ju inget unikt, skall till Leos lekland med familjen imorgon, får inte packa med mig lite fika dit heller. Vill vi äta något är det deras café som gäller.

2 gillningar

Bättre du går på opera!:wink:

Vad jag minns ligger det lilla paketet med popcorn och dricka på ca 50:-

Att betala för att se på vuxna som skriker när jag vill undvika barn som gör det känns inte som en hit! :rofl: Men tack för förslaget :wink:

49 kr för en popcorn och en festis. Går upp till 89 kr om man vill ha en läsk.

1 gillning

Det är deras val, men jag tycker nog att Filmstaden skulle se till att det blir en positiv upplevelse att se film. Med det menar jag att de har bra stolar (med plats för även vi lite större personer, och då tänker jag främst på plats för mina 47:or), bra bild, bra ljud och koll på störande element i salongen.

Finsmakare av vin har ju ibland med sig egna flaskor till när de går ut och äter.

1 gillning

https://www.instagram.com/reel/CcNiMJSAMQP/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

3 gillningar

Jag kan förstå @Thor men jag ser flera problem med detta. Dels är det ju en form av självskadebeteende då det är väldigt svårt att “vinna” en sådan här diskussion. Men det värsta tycker jag är att det inte finns en vinst för kunden i förslaget. Ska man göra den här typen av förändringar bör det ju kombineras med något positivt för besökarna.

Bättre att slå sig ner framför Netflix och en redig skål vaniljsås. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

De verkar köra på att upplevelsen blir bättre för kunderna men följdfrågor på det kan de inte svara på.

Det där är ju såklart bara snack(s)…:sunglasses:

2 gillningar