Inget eget godis på Filmstaden

Det här kommer ju inte göra att folk går på bio oftare. :man_shrugging:

Från sajten:
image

Filmstaden säger nu nej till egen medhavd godis och dryck. Denna skall köpas på plats och ingenting annat.

Att popcorn hör till bioupplevelsen är en sanning cementerad i historieböckerna. Men ofta har vi behövt köpa godis och annat i en kiosk eller butik i närheten för att få mer valmöjligheter.

Information om att vi inte får ta med egen mat eller dryck på Filmstaden.se

Nu är det slut med det. Filmstaden, som är gamla SF Bio, har bestämt att ingenting ätbart får tas med in i biografen utifrån.

Beslutet är så nytt att flera biografer inte själva fått informationen enligt VK.se (Betalvägg).

Filmstaden Bio

En Filmstaden-sanktionerad latte.

Filmstaden skapades efter att Bonnier sålda sina sista ägarandelar i SF Bio till amerikanska AMC Theatres 2017. Det har så vitt i vet aldrig varit tillåtet att ta med eget godis och snacks på de amerikanska biograferna.

Även om Filmstaden är en stor kedja finns de inte överallt. I många fall finns det privatägda lokala biograder med samma röda stil på logga och skyltar. Dessa har inget att göra med Filmstadens beslut.

Här finns Filmstaden

  • Malmö (Flera biografer)
  • Stockholm (Flera biografer)
  • Göteborg (Flera biografer)
  • Uppsala (Flera biografer)
  • Luleå
  • Umeå
  • Gävle
  • Karlstad
  • Norrköping
  • Linköping
  • Jönköping
  • Västerås
  • Örebro
  • Växjö
  • Lund
  • Helsingborg

Hur brukar du göra? Ta med eget eller köpa på biografen?

 

Trodde jag var en självklarhet att man inte tar med eget? Tidigare fanns knappt något att köpa då kan jag förstå men nu.

1 gillning

Om jag går på bio någon mer gång ska jag fan smuggla något. :grinning:

Vissa biografer, de äldre, har så liten foaje så där är utbudet fortfarande väldigt skralt.

Och då ska dom förstå att man tar med eget.

Jag, sonen och hustrun var på bio igår. Godiset kostade 336 kr…:rage:. Då var det inte en tomtesäck med godis utan en ganska normal konsumtion skulle jag säga.

Tar alltid med eget om jag inte har poäng att handla för i shoppen. Brukar inte gilla utbudet dom har av plockgodiset.

Har alltid funnits godis att köpa på Bio, åtminstone sedan jag var på bio första gången 1968. Men det är ju mycket dyrare på bion så jag har oftast handlat på andra ställen.

Nu har jag slutat gå på bio (senaste gången tror jag det var 2010, med barnet.), tycker inte kvaliteten på salonger, bild och ljud är tillräckligt för det pris de begär. Dessutom är det 2,5 mil för mig enkelväg. Lägg där till otrevliga besökare på en del populärare filmer så blev valet enkelt att sluta gå.

1 gillning

Tar med eget godis o dryck , köper popcorn :man_shrugging:t2:

Edit: bara kolla va dom säljer o nästa gång så har man samma lika men köpt de innan 🫡

Jag skrev “knappt något” :smiley:

Jag äter inte godis men jag brukar ha med mig en flaska vatten på bio och den tänker jag inte köpa av Filmstaden. Sedan har jag bara ett barn och kan unna honom något att äta på men jag förstår om det snabbt blir dyrt för stora familjer.

Det är ju redan dyrt för en familj att gå på bio. Lägg då till popcorn/dricka så springer det lätt iväg till nästan 1000:-. Så helt förstårligt att folk tar med sig eget.

3 gillningar

Feber-användarna är inte glada :joy:

Det värsta är att man inte får dricka Pepsi (Pepsi Max) på bio längre. Filmstaden har Coca-Cola i sitt utbud.

Får hoppas att någon säljer billiga Filmstadenmuggar på Hötorget så att man kan smuggla in godsakerna.

Såg detta idag när jag bokade biljetter för att se nya Sonic med barnen. Kan förstå dem att pengarna måste in men lite saftigt blir det ju. Kan tipsa alla om att skaffa Benify Privat då kan man köpa biobiljetter för 99 spänn styck :slight_smile:

1 gillning

Gött, de nämner inte pizza och hamburgare - då är det lugnt ju :slight_smile:

1 gillning

Räknas nog in som mat skulle jag tro. =)

Det är precis så vi gör med. Popcorn köper jag alltid på plats, godis och dryck köper jag med utifrån. Synd de stoppar den möjligheten nu :sweat:

1 gillning