Indycar 2024

Penske stänger av fyra anställda:

Men jag tycker fortfarande det känns oklart vad som gick fel och om det var avsiktligt. "significant failures in our processes" är väldigt vagt och man skulle ju gärna se en oberoende utredning.

Och avstängda i 2 race. Löjligt.

Vad sysslade Andretti/MSR (samma bilar) med idag på kvalet? Uselt.
Får se vad racet ger imorgon, det är ju Indycar ändå. :slight_smile:

Ja det var väl inte det mest spännande racet eller så var det bara jag som inte var helt taggad. Och för svensk del så var det ju inget att hurra över direkt.
Höjdpunkten var Grosjean och Ferrucci :smiley:

1 gillning

Första racet på tre säsonger jag inte kollade på. Men verkar ju inte ha missat så mycket.

Sällan bra och kul race på denna bana. Tråkig att titta på, helt platt, men kul att köra i simulator.

1 gillning

Åh jäklar vilket strul i kvalet igår för stackars Marcus. Först att hamna i den positionen att kanske bli utslagen ur tävligen och när han har ett försök på gång som som ska räcka då slår han av på gasen ett varv för tidigt :flushed:
Skönt att det gick vägen iaf.
Som vanligt grymt kval av FRO.

1 gillning

Inte att förglömma Linus. Han startar väl P27. Inte jättehögt, men allt kan ju hända i Indy500. Att vi har tre svenskar på gridden till världens största motortävling är ju ändå rätt ballt :slight_smile:

1 gillning

Det var ett riktigt spännande kval! Synd att dom inte fick fart på Marcus bil.
Ser så fram emot racet. :slight_smile:

Ja, racet ska bli riktigt kul. Tyvärr har jag svårt att tro att någon av svenskarna kniper det. Möjligtvis Felix med en rejäl skopa tur. Man kan ju hoppas på en tidig krasch för täten, säg de första 4-5 bilarna, då rör det om ordentligt i grytan. Dixon startar ju ganska långt ner i år, men han är alltid farlig också. Annars tror jag Newgarden eller möjligtvis Mcloughlin tar det.

Helt omöjligt att sia om hur det går i racet. Vad som helst kan hända och det känns inte som om startposition är viktigare än flyt med gulflagg och bra strategiska beslut.

1 gillning

Precis, det är typ 2 miljoner parametrar i detta galna race. :smiley:

1 gillning

Så är det... it aint over until....
Det viktigaste är att se till att vara på ledarvarvet när det börjar dra ihop sig på slutet och det är kanske det som är problemet för de som hamnar efter från början.

Kan bli en lång Indy 500-kväll då risigt väder är på väg.

Vet man nånting om förväntad start?

Nope, får sluta regna först, sen tar det väl en timme till start, typ.

Slutat regna och man har börjat torka banan.

1 gillning

Grönflagg om typ en timme om jag fattat det rätt.

Yes, 22:44-ish.