Indycar 2024

Lite off-topic, men något säger mig att Huski inte syns på Marcus nästa säsong. Har alltid varit ett lite shady företag enligt mig.

Nä, inte något stort iaf, Andretti har ju hittat egen sponsor till bilen.

Jag har alltid trott att Huski mer eller mindre skapats för att Rausing och Persson med vänner ska kunna sponsra utan att dom själva syns.

Tror nog att det kan bli en liten Huski-logga på Andrettibilen men dom är garanterat inte huvudsponsorer.

Schemat för 2024, redan taggad. Hoppas att det går bra för våra svenskar i världens roligaste motorsportserie. :slight_smile:

Känns som evigheter kvar innan det startar, och vad kort och litet schemat ser ut sådär, kan dom inte köra lite längre säsong...

Borde det startas en Indycar 2024 tråd här nu....?

Ja ellerhur, hade gärna sett en Indysäsong med lika många race som i F1. I Indy brukar ju dock mästerskapet leva ända fram till sista racet i stort sett, så det är ju spännande från start till mål. Vet dock inte hur det är i år, ifall det är dubbla poäng under Indy500.

Ping @Zop, vi behöver flytta till en Indycar 2024 tråd :slight_smile:

Undrar om vi kommer få veta vem som sponsrar Mackans bil i Andretti redan på onsdag:
https://x.com/AndrettiIndy/status/1744431849168941356?s=20

1 gillning

Förmodligen, ska bli kul att se. :slight_smile:

1 gillning

Jag såg just Alex Palou i den knallgula DHL-dressen så den slipper nog Mackan i alla fall....

Ja det är klart sen gammalt. :slight_smile:

Det spelar ju inte så stor roll men spännande att se vilken stor sponsor Andretti hittat för bil 28. DHL var ju en rätt tung sponsor som tappades till CGR.

Sen vill man ju gärna att Mackans bil är snygg, men det tycker jag är rätt ovanligt i Indycar tyvärr.

1 gillning

Aha, hade ingen koll på det men skönt att höra för DHL är uuugly :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mackan till höger. Delaware Life har ju inte direkt svensk klang om det nu är huvudsponsorn på hans bil. Hade kanske varit roligare med något associerat till Sverige och racing. Typ Öhlins :wink:

Svenskt är kanske för mycket begärt men lite mer internationellt än Delaware Life hade varit kul. Men det bryr sig nog inte Andretti om så länge prislappen är rätt och generellt sett så tycker jag det är relativt obskyra sponsorer i Indycar.

Får väl se vad färgskalan kan ge för livery:
image

Helkroppsbilder. Troligt att Delaware Life blir huvudsponsor på Mackans bil.

2 gillningar

Kyle verkar ha sålt smöret och tappat pengarna.

1 gillning

Svart hjälm med tre kronor i guld hade varit snyggt till den overallen.

1 gillning

Hans Indy 500-hjälm kommer passa perfekt. :slight_smile:

2 gillningar