Indycar 2024

Lite skumt är det..

Mitt förtroende för att Penske har rent mjöl i påsen är inte rekordhögt om man säger så.

Sen kan väl någon kolla om Stingray Robb har licens att köra racebil. Tror han kan ha kuppat sig in med sitt coola namn. Men köra kan han ju inte.

Det är ju tur att han kör en Chevy iallafall, hade inte funkat så bra att heta Stingray och köra Honda :sweat_smile:

Haha, så sant. Men coolt namn.

Kan passa på att tipsa om min nya favorit-kanal på Youtube för sammanfattning av både F1 och Indycar. Han delar min uppfattning om Stingray vilket nämns i de flesta Indycar-inläggen.
https://www.youtube.com/@FP1Will

Ibland blir det lite mycket kraschande i Indycar tycker jag och just krascher långt fram i fältet i starten är frustrerande, och faktiskt lite oförståeligt. Känns som om det är lite många förare som är modigare än smarta just nu tyvärr.

1 gillning

Japp, kan bara hålla med. Hårdare bestraffningar borde finnas som stävjer det lite. Inte lika galet som F1, men lite mer kan behövas.

1 gillning

Alltså vad pysslar McLaren med. Dom verkar ha väldigt svårt att hålla sig till en plan och man undrar ju hur deras "kontrakt" ser ut. Visst vet man inte allt som pågår bakom stängda dörrar men det verkar inte vara den bästa arbetsmiljön där...

Ja, inga att lita på direkt. Tror Rossi ryker snart.

Och Rossi rök.

Coolt, man kan se hybridstatus live.

Snyggt, Marcus startar P5 i morgondagens race.

2 gillningar

Dags att ladda upp för dagens höjdpunkt.

1 gillning

Ja, det hade Dixon behövt, ordagrant :sweat_smile:

Härligt race! Kul att Pato fick vinna på riktigt.

Ja, det blev kul tillslut, men började väldigt sömnigt. Tråkigt att det går så trögt för våra svenskar bara. Fattar inte riktigt Mackans beslut att köra sista stinten på skrubbade röda, han hade ju bara tur att Rossi inte käkade upp honom.

Ibland får man chansa. Hade inte Herta haft såna problem att komma om Marcus så hade inte Rossi blivit ett sådant hot, men det löste sig ju ändå.

1 gillning