Indycar 2024

Räcker ju att köra för Penske så kan man ju använda P2P var, när och hur man vill :man_shrugging:

MSR är lagom imponerade av Tom Blomqvist efter hans körning och uppträdande efter Indy 500.

Ja det var en tydlig markering det. Dessutom att låta Helio köra istället. Hade man sagt att man vill testa någon ny förmåga inför nästa säsong eller liknande så kunde det ha låtit lite förmildrande.
Jag har bara sett den korta intervju som Tom gjorde direkt efter kraschen och jag reagerade på att han bara bad om ursäkt till teamet, ingen av de inblandade förarna.

Let's go!

2 gillningar

Dags för race. :slight_smile:

2 gillningar

Lite halvkackigt utgångsläge för svenskarna idag. Alla startar långt bak. Svår bana att köra om på också. Hoppas på många gulflagg och lite flyt med det för våra grabbar.

Top 10 är väl inte jättelångt bak. It ain't over till..

Gulflaggsfest deluxe.

Mästerlig körning av Marcus. Höll sig undan från det mesta av strulet och slutar P2. Hade det funnits lite mer topspeed i Andrettibilen och bilar som inte hade tillräckligt med soppa hållt sig undan (Armstrong) så hade det blivit P1. Trots halvkassa depåstopp.

Marcus Ericsson Thumbs Up GIF by INDYCAR

2 gillningar

Kommer äntligen vändningen för ME nu efter denna katastrofala säsongsinledning?

Han startade säsongen 2024 2.0 idag enligt honom själv. Bra start. :wink:

1 gillning

Det var den gamla Marcus igen, smart och tålmodigt ser han till att få ett fantastiskt resultat! Det var ju för det här Andretti anställde honom.

1 gillning

Mycket kul att se Mackan köra sitt race, vara tålmodig och se till att ha bra däck under hela loppet och jobba sig uppåt. Mycket bättre än att överköra sig upp i ledning tidigt men sen falla ner med söndersmulade däck.

Men även om det är kul när det smäller ihop ibland så blev det lite mycket där ett tag :smiley:

2 gillningar

Väntat.

1 gillning

Man undrar ju vad Blomqvist gjort för att helt tappat MSRs förtroende dock. Han är rookie i Indycar så vad förväntade dom sig. Han har ju varit framgångsrik med MSR i IMSA så dom vet ju att han kan köra bil.

Har en känsla av att det är mer än vad som sker på banan. Intervjun efter hans miss på Indy 500 kanske hintar lite om det. Samt att det kostar ett sånt litet stall för mycket att inte prestera trots samarbetet med Andretti.

1 gillning

Jag har samma känsla, att det inte kan bara kan vara en fråga om hur han har presterat. Han är ju mitt i rookie-listan:

1 gillning

Snygg pole av Linus igår.

Nu kör vi lite warmup inför racet. :slight_smile:

1 gillning

Ahh vilket frustrerande race. På ett sätt kul att kolla på men ibland är nivån bara för låg på vissa av förarna. Men ser långt i förväg i vissa omkörningar hur korkat det är och att det kommer sluta med krasch. Speciellt surt med starten, spelar ju ingen roll att Armstrong blev bestraffad, Linus är ju redan körd...

Ja, det var en smula frustrerande. Jag bara väntar på att det ska komma fram att Penske har fifflat med P2P igen eller nåt liknande.