Indycar 2024

Vilket kvalvarv av Felix! Surt med motorbyte och nedflyttning.

1 gillning

Grymt bra. Herta klantar sig som så ofta. Blir en bra startposition för Ericsson.

1 gillning

Bra sista träningspass av Ericsson verkar det bli. Race om 21 timmar. :slight_smile:

Dags för race.

Hur gick det? Skulle upp o jobba lite idag, så kunde inte vara vaken så sent.

Marcus var på väg att vinna och motorn gav upp.

Linus P3 ochFelix P6, så kunde bli en riktigt bra svenskkväll. Men bra resultat för Linus och Felix.

1 gillning

Imponerande med P6 med tanke på att Felix fick starta så långt bak i fältet. Inte förvånande att fusk-Penske vann dock. Newgarden är ju ovalkung.

Njae, han startade väl P10. Var ett riktigt bra race med massor av omkörningar.
Ja, Penske ger jag inte mycket för. :slightly_smiling_face:

Äger man hela serien verkar man komma undan med vad som helst.

Tycker Indycar känns väl slumpartat i år, speciellt efter att hybriderna kom in och är rätt opålitliga. Vi har sett några race där strategi och racecraft har avgjort men mycket krasch-bang-slump i år.

Kanske är det kontrasten till en ovanligt bra och tajt F1-säsong som kör att jag känner det dock...

Ja, dels det och hela Penske debacklet tog lite udden av denna säsong tycker jag. Jag tror att nästa säsong blir bättre när alla är lite mer varma i kläderna med hybrid. En annan faktor är att det går halvknackigt för alla svenskarna i år. Går det bättre nästa säsong, tror jag det blir lite roligare för oss svenskar att följa med.

1 gillning

Väldigt bra för Linus med ytterligare ett podium, tror han behöver kämpa för att få behålla sin plats, Rossi är säkert sugen på den bilen nästa år.

Kan man hoppas på att hybridexperimentet läggs ner till nästa år så vi slipper detta lotteri om vems motor som ska lägga av denna gång..... tror knappast det men fan vad trist när man försämrar tillförlitligheten så pass mycket.

Tror knappast att Linus sitter löst. Har har ju i princip säkrat Rookie-ligan och är långt före alla andra resultatmässigt:

Hybriderna är här för att stanna. Det märkliga är väl att man bytte motorsystem mitt i säsongen och inte väntade på nästa säsong. Tror knappast att Honda och Chevrolet inte visste dom hade tillförlitlighetsproblem. Mest Honda och ska man var konspiratorisk så pushade Penske på som kör Cheva...

Jag hoppas du har rätt ang. Linus men konstigare saker har ju hänt på kontrakts-fronten. Men visst om Stingray lyckas hålla sig kvar så borde vem som helst kunna göra det :smiley:

Nä det är klart dom inte kommer att skrota hybrid, det var bara önsketänkande. Det känns bara som att det inte tillförde något för racingen. Hade det blivit bättre racing så hade kanske det varit värt lite inkörningsproblem men nu känns det bara onödigt. Och som du säger, att göra det under pågående säsong är ju helt galet.

1 gillning

Problemet är nya chartersystemet, men klart man hoppas han har en styrning nästa år.

Trodde det nya systemet bara reglerade vilka team som har del i winner circle-pengarna?

Dags för träning 1.

Vad tror ni om helgens race?

Blir glad så länge inte fuskarna vinner. :wink:

Vi är inte alltid eniga du och jag, men vi kan konstatera att vi hatar Penske :ok_hand:

1 gillning