Indycar 2024

Delaware har ju haft hela bilen för Romain så det blir nog en liknande design. Tycker det är lite synd att sponsorerna helt sätter designen på bilen. Vore bättre om varje team hade "sina färger" och så bakar man in sponsorerna i det. Lite mer som F1.

Jag gillar bilarna mer i ovaltrim. Felix bil var ju grymt snygg.

Ja, och McLaren har ju lite mer av sitt eget färgtema så man känner igen bilarna, dock lite svårt att se skillnad inom det teamet ibland. Men vissa andra team som byter sponsor lite då och då har man ju ingen chans att känna igen...

1 gillning

Men visst är ovaltrimmet överlag snyggare rent estetiskt? Eller är det bara jag? Liveryt skiljer ju sig race till race, det är väl typ bara Mackan som förutom något enstaka race som har haft samma livery i stort sett hela säsongen.

Jag tycker det är både ock. Mclaren har ju team-livery även i Indycar och då är det ju svårt att skilja på förarna på samma sätt som i F1. Fördelen med att sponsorerna sätter liveryn är ju att man lär sig känna igen 'sin' förare så det blir lite mer av en individuell sport än i F1.

Blev inte Delaware Life utan Bryant för Mackan.

Så då byter vi vitt mot svart men han fortsätter i en röd bil.

2 gillningar

Bra om det blir liveryn, går att känna igen. :slight_smile:

Skumt att komma med det nu, dom tog väl alla bilder nyss. Är det Bryant för hela säsongen då eller delar dom upp tävlingarna? Håller med om att den röd/svarta vore en passande färg.

Antagligen sponsorförhandlingar in i det sista. Delaware Life är ju en del av Group 1001 som sedan tidigare är sponsor till Andretti så dom fick nog bara lite exta visibilitet på Mackans overall.

Sen blev det klart med att Bryant återkom till Andretti. Jag har för mig att jag såg något om att när Mackans vinst i Nashville med Bryant-livery var deras första Indycar-vinst och därför har dom ett väldigt gott öga till just Ericson.

1 gillning

Stämmer, han körde även med Bryant på Long Beach 2022 också. Säkert nån mer gång som jag inte kommer ihåg.

I brist på annat så är det ju Daytona 24h nästa helg men det är ju lite svårt att följa hela loppet liksom... får kolla upp om man kan se det någonstans.

Borde sändas på Viaplay eller VPN till streamingtjänst i USA.

Marcus är ute och provkör lite idag.

2 gillningar

Daytona 24H sänds också på Motorvision om ni har den kanalen. Finns som app också (kostar 70kr/månad).

https://motorvision.tv/en/get-motorvision-tv/

Snart dags för lite 100 Days to Indy.

Vart ser man detta?

Viaplay eller CW gissar jag.

Sände dom inte gratis på Youtube utanför USA förra året eller minns jag fel?

Fanns i efterhand på CWs YT-kanal, https://www.youtube.com/@thecw

2 gillningar

Ser bra ut!

1 gillning