Idag släpps macOS Big Sur och det här är de stora nyheterna

Du var den som fick den enda linan till Sverige…:sunglasses:

2 gillningar

Feedback fortfarande kvar! :frowning:

Mja, uppdaterade du idag? För körde du RC2 så bör det väl rimligen vara samma som den som släpptes idag.

Gå ut och ta ett varv runt huset :kissing_heart:

1 gillning

19 minuter kvar. nu på morgonen går det fort.

1 gillning

Alltid någon som ska överreagera :slight_smile:

1 gillning

Håller på och avslutar ett teams-möte. sedan ska man trycka på install-knappen :nerd_face:

Vi på Sveriges framsida har bästa linan inte sant @Hakan_Ander

1 gillning

Jag fick uppdatera från RC2 till skarp. Fick först gå från en äldre beta till RC2 och sedan till den skarpa versionen.

1 gillning

Det här var lite märkligt, har en late 2013 iMac och den skall inte greja Big Sur. Nu kommer jag inte testa då jag vet att vissa program som jag använder fortfarande strular så gissar att det är en bugg. Kolla nere i högra hörnet, där står det “works on this mac”.

Linan går ju rakt över Atlanten in i Göteborgs hamn.:joy:

1 gillning

Jag är inte så säker på det.
Idag gick det betydligt fortare att ladda ner programmet. Men nu har det tagit en timma att installera. Det är bara en liten bit kvar på baren som indikerar installationsförloppet, men den har stått stilla länge nu och datorn håller kroppstemperatur. Det tolkar jag som att den inte jobbar ihjäl sig direkt. Fläkten hörs inte.

Hur lång tid tog installationen för er?

Tjuvar, banditer och västkustare. Ni snodde linan helt enkelt…:rage::sunglasses::grin:

3 gillningar

Min rullade in nu. Håller på att installeras. Har ett möte kl. 11:00. Nu vill vi inte ha något strul…:innocent:

1 gillning

Ungefär 45mim tog det för min 2014 MacBook Pro att installera Big Sur

1 gillning

Är inte 12 GB stort för ett nytt macOS? Är 12 netto eller brutto? Dvs är det något som plockas bort från förra macOS?

Nu skulle vi haft en blixtsnabb M1…:sunglasses:. Själv sitter jag med en MBP -17

Nä 12 GB läggs på dom befintliga GB som ditt macOS redan upptar. Så efter några uppdateringar är hårddisken full :wink:

Sluta…sitter med fingret på köpknappen :flushed::grin:

2 gillningar

3 gillningar