Idag släpps macOS Big Sur och det här är de stora nyheterna

1 gillning

Kommer ni uppdatera idag eller väntar ni ut eventuella program som inte fungerar?

Jag har kört betan på min gamla MBP och allt jag använder fungerar där, så ikväll blir det uppdaterings-mys med nya macen :heart_eyes: :beers:

1 gillning

Min iMac är för gammal hahaha! Men min MBP är uppdaterad. Audacity är trasigt så hade inte kunnat uppdatera min iMac oavsett.

1 gillning

Jag väntar nog till en .1 release innan jag uppdaterar jobbdatorn.

1 gillning

Kör betan sedan en tid tillbaka. Tog bort betaprofilen förra veckan och fick då upp “release candidate” så får se om det dyker upp någon ny version för mig ikväll.

Det är precis den som sägs komma idag.

1 gillning

Någon som kört betan och vet om MST/DisplayPort daisy chaining stöd finns?

Då blir det nog .2 :slight_smile:

1 gillning

Jag uppdaterar jobbdatorn så fort Big Sur släpps, ingen minns en fegis!

8 gillningar

Har gjort så tidigare år men med Big sur så känns det säkrast att vänta lite.

1 gillning

Jag uppdaterar jobbdatorn i helgen. Även om jag är ovanligt nervös för det eftersom det är en MacBook 12" som börjar vara rätt långsam ändå. Men va fan, jag gillar att få ett nytt OS…

2 gillningar

Blir uppdatering på MBP men minin som står som server får vänta ltie.

1 gillning

Så klart blir det uppdatering redan i kväll! Om Apples server pallar trycket.

1 gillning

Kör på min mini som agerar server också. Funkar perfekt faktiskt!

3 gillningar

När släpps den tror ni?

19:00

1 gillning

Skrik till om ni får tag i den i MAS.

19:15 och ännu ingen Big Sur :frowning:

Har haft betat installerad länge. Igår kom det en lite uppdatering, till Safari tror jag det var och allt hängde sig. Tänkte, jag installerar om datorn och när det var dags att lägga på MacOS, så var det Catalina. Vad förvånad jag blev! Tänkte inte alls på att det var beta jag kört. Allt har fungerat bra och man har ju haft den jättelänge… hoppas som sagt att BS dyker upp snart.

Ja, men nu så…

Nu lyckades jag starta en nedladdning :+1:t2: Bara fyra timmar innan den är hemma :stuck_out_tongue_winking_eye: Skärmavbild 2020-11-12 kl. 19.20.40

1 gillning

9 timmar här…:cold_face:
bild