Idag släpps macOS Big Sur och det här är de stora nyheterna

Ok, tack för info.
Efter 90 minuter stängde jag av datorn med strömbrytaren. När jag sedan startade upp den igen så gnällde den så klart på att den inte stängts av på ett korrekt sätt, men allting ser ut att fungera som det ska.

Klickade hem nya Air och nya MBP 13" igår för att jämföra de två datorerna, skall bli kul att se hur mycket det skiljer sig mellan dem.

5 gillningar

Den kommer bara hoppa till Programuppdatering och säga att den inte hittar uppdateringen :smiley:

Risigt av Apple dock!

1 gillning

Shit vad mycket snyggare allt är. Hänger ihop bättre med iOS :heart_eyes:

2 gillningar

Håller med! Jag har aldrig sett så sexig ut förut som i Big Sur!

Tycker det ser ut som iOS fula kusin.

Hellre det än iOS farbror som alltid blir lite för full på släktmiddagarna och börjar skräna om att invandringen är roten till allt ont (jag pekar på dig Catalina och bakåt)

1 gillning

Ja man ser rynkorna tydligare :heart_eyes:
Visste att du skulle hugga på den men orkade inte beskära bilderna

Get out!:point_right:t3:

3 gillningar

Gillar’t…:+1:. Men, det blir en glipa uppe i hörnen mellan Safari, menybar och bakgrund…:cry:
bild bild

Gäller alla program. Här mejl…
Skärmavbild 2020-11-13 kl. 10.43.12

Högst ovetenskaplig iakttagelse MEN:
Upplever att min MacBook Air Retina inte använder lika mycket CPU och därmed inte blir lika varm som med Catalina. Kör Teams, Outlook, Safari med 6-7 flikar + Spotify. Övervakar med Turbo Boost Switcher, Turbo boost är aktiverat (på Catalina körde jag turbo boost avaktiverat då datorn gick varm annars)

Intressant, jag avslutade just ett Teamsmöte på ca 40 minuter. Jag tror även min blev mindre varm.

Skönt att höra att Teams fungerade. Tog lång tid innan MS fixade skärmdelningsbuggarna efter att Catalina släpptes

1 gillning

Ja, jag fick lite panik när jag loggade in på möte och det inte fungerade. Tänkte direkt att det var Big Sur som strulade men en ut- och inloggning löste det.

Den buggen har varit lite återkommande i Teams sista månaden för mig. Fått den av och till i möten som jag inte hostar.

Är också lite osäker kring vissa program… men vill ju uppdatera :thinking: Vilka program vet du ej fungerar?

Vad tycker ni om?

Big Sur

Catalina

1 gillning

Ytterligare saker som är nice: hanteringen av AirPods, byter så smidigt nu mellan iPhone och macOS.
Sidecar är stabilare än vad Catalina var ihop med framförallt iPadOS 14.2