Idag släpps macOS Big Sur och det här är de stora nyheterna

Då tycker ändå att jag har bra fart på linan.

1 gillning

Tog 10 minuter att ladda ner, installerar nu, ska ta 10-15 minuter.

Nu avbröts det, då var den uppe på 19 timmar… Får starta om. Den set ut att vara på 12,18 GB så 10 min måste vara bra…?

Jag hade bara 3,2 GB att hämta, kör redan betan

Alltid samma sak när Apple släpper något nytt! Man förstår ju varför det heter Big Sur, för det är ju så alla känner som sitter och väntar på att ladda ner skiten, jävligt sur. :face_with_symbols_over_mouth:

1 gillning

18h kvar :frowning:

Det är inte din ände som begränsar hastigheten. Utan gissningsvis är det flera tusen som försöker ladda ner så deras servrar storknar.

1 gillning

3 dygn nu…:cold_face:

Min iMac har också PRECIS fallit för åldersstrecket (sent 2013). Har MacBook Pro som jobbdator som håller på att uppgraderas i detta nu dock.

Skulle du uppgradera till ny iMac, vänta eller bara ha den som “extern skärm” för jobbdatorn?

Inte bestämt mig än faktiskt, men lutar åt en ny iMac när den får M1-behandling!

Tur man jobbar hemifrån imorgon…

2 gillningar

Hoppas att du inte ska jobba med den datorn. I så fall blir det en väldigt sen start på arbetsdagen.

Nejdå, haha.

Aaah! just ja! När blir det tror du?

Hittade detta på MacRumors:

  • 24-inch iMac: In June, reputable analyst Ming-Chi Kuo forecasted that Apple would launch a 24-inch iMac with an all-new design in the late fourth quarter of 2020 or early first quarter of 2021 at the earliest.

Verkar helt omöjligt att dra ned Big Sur ikväll.

1 gillning

Gick fint här. Var tvungen att först dra ner rc 2 innan jag kunde installera den skarpa versionen. Tog ca 20 minuter för varje version att laddad ner och installeras.

1 gillning

Jag gav upp, efter 5 misslyckade försök och sista gången sa den “8 dagar kvar”. Testar imorgon, så kanske dev-servern inte ligger nere med :man_shrugging:t3:

1 gillning

macOS Software Update - Issue
Today, 7:00 PM - ongoing
Some users are affected
Users may not be able to download macOS Software Updates on Mac computers. The issue is currently being investigated.
iMessage - Issue
Today, 9:00 PM - ongoing
Some users are affected
This service may be slow or unavailable.

https://www.apple.com/support/systemstatus/?fbclid=IwAR2sCnt61rR4pmjhWqmlkLvbRw2lq0Grixo_jLbl10j6CSrHICJIvMESmZw

2 gillningar

Funkade fint för mig vid 20:30 tiden. Tog 30 minuter ungefär.

Känns otroligt förtroendeingivande när man inte ens kan ladda ner uppdateringen. Hur ska det bli när skiten väl är nere? Kanske lika bra att ta tre olika säkerhetskopior innan man testar att installera viruset? Hur kan det tillåtas att skötas så jävla dåligt?