Helgens fråga: Har du bytt till vinterdäck än?

Skulle gå in och boka tid för skifte av däcken och möts av att däckhotellet kommer lägga ned 2026 då kåken ska rivas. Det innebär att när man gör skiftet så måste man ta med sig däcken. De hade många kunder i Sollentuna och varenda däckhotell är mer eller mindre fullt, förutom de som tar över 2 000 kronor per säsong.

Piss.

6 gillningar

Hade du inte ett extra förråd som behövde rensas? :man_shrugging:t2:

Haha aldrig! Däckhotell är en “lyx” jag vill fortsätta med. Oslagbart att slippa knöla bilen full med däck och skita ned varje säsong.

6 gillningar

Kan du tänka dig att ha det vid Arlanda, kontakta Däckverkstad – hjulskifte, däckhotell och däckförsäljning | Arlanda Bilgalleri

Grymma!

Billigt iallafall, men långt åt helvete. Jag har en Ecoshine här tvärs över gatan, funderar på om jag ska lämna in dem där nästa gång. Billigare och närmare än Volvo i Kista.

Lite för långt att ta sig hela vägen ut dit känner jag. Länken funkade inte för mig, vad tar de per säsong? Skickade precis en request till ecoshine i Sollentuna Centrum, finns i garaget där tydligen. De tog 1300 spänn per säsong.

Du har nog trasig DNS eller adblocker eller nåt.
Paketpris däckhotell + hjulskifte: 995 kr / säsong

1 gillning

Brandväggen på jobbet gissar jag på =) Men tack!

Verkar vara 1495?

Kanske bara är för en säsong. Såg att fler körde sådana erbjudanden.

Möjligt, jag betalar bara. :smiley:

1 gillning

Håller med om att det är lyx att slippa hantera däcken och upplåta plats åt dem.

Det jag inte kan förstå är varför folk packar däcken i bilen och sedan åker till något köpcentrum där bluff & båg skiftar däcken för att sedan åka hem med de smutsiga däcken och förvara dem :exploding_head:

2 gillningar

Ja det där är ren galenskap faktiskt, har funderat på samma sak många gånger!

1 gillning

Ska gärna köas då också, samma dag som alla andra. Nej fyfan.

2 gillningar

Billigt och du slipper hålla på och lyfta bilen själv. Alla har inte en domkraft och vet inte hur man drar åt hjulmuttrar och kanske saknar mutterpistol/fälgkors. Jag tycker det är värt att lämna in däcken, få dem tvättade och allt sånt, bara lämna in bilen och byta däck på en kvart.

Jag tror han mer menar varför inte lika gärna ha däckhotell för ett par hundralappar till så slipper man kånka däck fram och tillbaka varje gång.

1 gillning

De flesta däckhotell ligger på 1500-2000kr per säsong, så du spar ju åtminstone en tusenlapp per säsong att förvara dem själv. Men jag håller med, jag skulle inte förvara mina egna däck exempelvis i källarförrådet och hålla på o krångla med eventuella försäkringsärenden om man får inbrott eller behöva hålla på i släpa däck fram och tillbaka. För mig är det lätt värt det med däckhotell som dessutom tvättar däcken åt en.

Jag körde Ecoshine i Sickla när vi bodde i Stockholm. Jättebra att ha och göra med och helt ok priser.

Det är ju fortfarande felräkningspengar när det kommer till att äga en bil så jag kan inte förstå hur man självmant kan orka vilja hålla på med det där. Ja exakt, tvättar, fyller på luft och sedan så står de i bra temperatur hela säsongen. En sak som slog mig nu med att firman skulle lägga ned som jag har däcken hos idag, undra vad som händer med ens däck om man har dem hos en firma som en dag bara packar ihop och drar eller går i konkurs. Är man försäkrad på något sätt? Någon som har koll?

Såg att de tog 700 pix för att tvätta bilen in och utvändigt, brukar annars bara köra en cirkel K automattvätt för 300 spänn, blir nog en sån handtvätt nästa gång, med tanke på att det dessutom ligger precis utanför porten känns det värt det.