Helgens fråga: Har du bytt till vinterdäck än?

Jag tänker som du. Kör dubbfritt och det känns som de dagar man skulle haft nytta av dubb är lätt räknade.

3 gillningar

Då var det dags.

2 gillningar

Någon som bytt till sommarpuckar än? Funtar på att göra det antingen sista veckan i mars eller första veckan i april.

1 gillning

Inte än, kör på mina vinter lite extra läng (äger dom själv) så jag kanske slipper köpa nya sommar om 2,5 år. Leasar min bil.

Tycker faktiskt också att mina vinter fälgar är snyggar än Teslas ( :face_with_peeking_eye:)

1 gillning

Brukar alltid komma några bakslag i april, så jag brukar vara relativt sent ute. Kör dessutom dubbfritt så då finns det ingen press från bängen.

2 gillningar

Brukar byta mina helgen det slår över till sommartid, då ligger dagstemperaturen över 10°. Men tänker byta redan i slutet av denna vecka pga DMI, YR och SMHI lovar sådana temperaturer redan nu.

Det är Nokian R3 på bilen, dom blir alldeles för mjuka i plusgrader och tappar lätt greppet. Känns som att åka runt i såpa.

1 gillning

Ska till fjällen om 3 veckor så avvaktar till april

Det blev nu. Vädret är så fint och dom hade tid på däckfirman.

3 gillningar

Jag brukar vänta tills däck hotellet kommer med förslag om tid. Är påsken tidig blir det efter men i år blir det nog inom en månad kanske. Kör dubbfria med :blush:

1 gillning

Bokade tid nu till till 27e mars. Ska åka till Köpenhamn den fjärde april, så då vill man gärna ha sommarpuckar på.

1 gillning

Det brukar bli i slutet på mars. Siktar på sommartiden, men de senaste åren har det varierat mellan 22/3 och 10/4. 10/4 var iofs ett undantag då jag fick boka om och det fanns inga lediga tider på 14 dagar. Kör dubbfritt så ingen större panik.

1 gillning

Det ser inte så ljust ut. :joy:

bild

1 gillning

Låter som att det är Carup som varit i farten igen, de brukar anstränga sig för att få allt att handla om elbilar och deras tillkortakommanden. :sweat_smile:

För den som inte kör elbil är det ännu större risk att kostnaden för ett däckbyte är högre än den årliga elkostnaden att underhållsladda bilen.

5 gillningar

Vi fick några cm snö i natt och det kommer mer senare i dag. Så sommardäcken får nog vila någon månad till :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 gillningar

Usch vad mycket ångest den bilden gav!

2 gillningar

Söker aktivt jobb i Stockholm och Malmö. :sunglasses:

5 gillningar

Och vi har ändå betydligt mindre snö än vad vi brukar ha vid denna tid

I alla fall här i Luleå (det skiljer iofs 25 mil till Umeå)

2 gillningar

Jo, det har mest bara tinat i februari, tror det endast kommit 10-15 cm efter januari här. Vi får se om mars eller april har några invändningar :grimacing:

1 gillning

Risken finns ju men har det inte kommit nu så behöver det inte komma något mer...

1 gillning

Ser ut att bli en period av minusgrader på främst nätter och morgnar i Stockholm nu.

1 gillning