Helgens fråga: Har du bytt till vinterdäck än?

Nej, du är körd. Har varit en del små skuttfirmor som helt plötsligt gått i konken och ”glömt” meddela sina kunder. Sedan har de sålt däcken till mindre nogräknat öststatsland, du kan inget göra, i bästa fall kanske du kan ta det på din bilförsäkring.

Detta är en anledning att du helst vill lämna däcken till en större firma, kanske kostar någon hundring eller tre mer, men lämnar man dem till billiga Mohammeds däck och kebab på hörnet så har man inte så mycket mer än Runt Hörnet garanti heller.

Edit 2: Jag bodde tidigare i Haninge, där hade Patrik Fürstenhof aka Ghostrider en däckfirma som han sedermera sålde till polacker eller balter eller vad det nu var. De var kvar nåt år, hade flera bekanta som helt plötsligt blev av med sina däck när firman gick i KK. Fanns ingenting man som däckägare kunde göra åt saken.

1 gillning

Där hade jag velat lämna bilen! Fan vad gött att klippa en kebab samtidigt som man får däcken bytta!

2 gillningar

Nån sån firma köpte jag ett par Pirelli Supersport 22” av till min Audi S4 utan kvitto för halva priset back in the day. Är dock preskriberat nu.

Det var ju ett jävla snobberi i denna tråd. :joy:

2 gillningar

Kör man till Norrköping för att laga fläkten kan man väl köra till Arlanda och byta hjulen. :joy:

1 gillning

Vad tar du för en däckförvaring? haha

395 per säsong. :joy:

3 gillningar

Fürstenhof Kör fortfarande däckfirma. En man jag absolut inte vill ha affärer med.

Stockholmspriser? Här ligger det i regel under tusenlappen per säsong.

1 gillning

Då kanske jag missförstod det som hände, kan ha varit så att den andra firman flyttade in i hans gamla lokal. Det var iallafall en öststatsfirma som flyttade in där som försvann efter nåt år eller två.

Skulle inte förvåna mig om han krängde och startade nytt :man_shrugging:t2:

Gav 1695:- per säsong för ett år sedan. Däckia Farsta.

Jag har eget däckhotell. Har så många bilar och andra fordon att det vore vansinnigt att inte byta själv. Dessutom behöver jag inte vara orolig att jag får fel däck eller blir av med dem.

Och jag har lagt på vinterdäcken, på båda bruksbilarna och snökättingarna på traktorn.

Har även sålt gamla avlagda däck och fälg till bilskojare. Så länge däcken är i närheten av att vara godkända så får man några hundringar per styck. Ofta så vill tydligen köparna hos dessa firmor pruta genom att klaga på däcken och få andra ”bättre” och då slänger de på några som kanske har lite mer mönster men är äldre. :grin:

2 gillningar

Tur ni tjänar så bra i huvudstaden :wink:

Jag betalar 795 per säsong här i Skåne :blush:

Senast 4400 kr. Två nya vinterdäck medium kvalitet inklusive balansering och skifte och hotell :blush:

1 gillning

Låter väldigt extremt med 22”? Vilken S4 var det, B9? :blush:

06a. Kommer inte ihåg men hette inte S-modellerna C nånting?

Den första S4an hade C4 som beteckning, men byggde ju också på en 100 (A6), de benämns med ”C” :blush:

Men känns osannolikt med 22” på en B7 då de har 30 profil redan vid 19”, men siffror är lätt att förväxla :nerd_face:

Grannen hade 22” på sin XC90, 35 profil och gigantiska hjulhus i jämförelse :sweat_smile:

#owned :joy::joy:

1 gillning

Det var såna där däck med isoleringstejp runt fälgen, alltså så mycket lågprofil det gick att ha, kan ha varit 21” också, var ju typ 15 år sen så jag kan komma ihåg fel. Hade dessutom coilovers på den. Skrapade den rätt rejält om man körde över farthinder i över 10km/h

Har inte bytt än men tänkt göra i veckan. Blir nog däckskiftarna om jag får nykundsrabatt. Inte varit kund hos dem på två år