Förvarar däcken i garaget, har mutterdragare/kompressor och momentnyckel så bytet tar 30 min.
Brukar vara lämpligt här i Umeå att byta i mitten av oktober.
Förvarar däcken i garaget, har mutterdragare/kompressor och momentnyckel så bytet tar 30 min.
Brukar vara lämpligt här i Umeå att byta i mitten av oktober.
Jo förstår känslan, men äldre bilar hade verkligen mycket mindre hjulhus, tror du troligen upplevde 19” som ”eltejp” med på den tiden ![]()
Jag har ju 19” på vinterhjulen på våra bilar, ser ju ut som traktorer…
![]()
22” är ju som sagt nästan ”eltejp” på XC90s men ganska stort på amerikanska SUVar med.
Det börjar bli däckbytartider igen, började kolla runt lite då jag tycker att Volvo/Polestar är ohemult dyra på däckhotell, de har tydligen höjt priset till 2400kr per säsong. Visade sig att jag har en EcoShine anläggning precis här hemma nere på gatan, de tar 1400 per säsong. Plus en minirekond för 900 spänn, så för samma pris som Polestar ska ha för att bara förvara däcken får jag dessutom en minirekond på köpet plus att jag inte behöver åka nånstans och vänta som ett djur. Känns ganska givet.
Ecoshine är grymma, brukar köra invändig tvätt när det är dags för hjulskifte. Riktigt prisvärt för ca 500kr.