Headset till hemmakontoret?

Men varför har ni kameran på?
jag har 2calls vid preflight… vi hade kameran på i början men sedan la vi ner det.

Nae jag älskar att de är stora för de isolerar så himla bra även utan ANC igång. Sitter otroligt bekvämt också vilket är en stor fördel om man kör lite långkörarmöten.

Haha exakt som på mitt jobb, alla körde kameran igång första månaden men sen när alla såg sitt förfall av isoleringen började en efter en stänga av kameran och nu är det bara röst på alla :smiley:

1 gillning

Mer personligt.

2 gillningar

Som gammaldags moralpolis kan jag då tänka att det är bra med kamera så att förfallet inte skenar…:sunglasses:

1 gillning

Haha vi syns dock på kontoret ett par dagar i veckan =)

1 gillning

Ungefär samma här, slår på kameran på kanske ett möte i veckan, har alldeles för många möten tycker jag, mellan 20-30 i veckan. Hinner aldrig jobba. :smiley:

Fyfan va hemskt, jag har 1-2 per dag och tycker det är för mycket haha.

1 gillning

Jag får gratulera, ja, har aldrig tid att faktiskt jobba. Men det kanske är mitt jobb som chef, börjar undra. :laughing:

Jag har inga möten alls, like a boss. :grinning::grinning::grinning:

5 gillningar

Hur lyckas du göra alla köp över nätet om du sitter med kameran på vid alla möten, Teams-möten = beställardags, eller hur var det? :grimacing:

1 gillning

Man är ju man = klarar många saker samtidigt…:grin:

Gäller att se ut sommar letar efter ett viktigt dokument. Hmm, var det G: eller någonstans i Shatrepoint…? I verkligheten är det Prisjakt och recensioner…:sweat_smile:

4 gillningar

Det där skulle jag aldrig klara av. Läser jag något så slutar jag lyssna.

Jo, i verkligheten är det samma för mig. Kan skumma en enkel nyhetsartikel där jag vet alla omständigheter och lyssna med ett öra. Men så viktiga saker som ett internetköp av prylar måste ske i en paus.

Om inte det blir som för någon vecka sedan, en forskare skulle hålla ett föredrag på 40 minuter. Efter 38 minuter var hon fortfarande inte klar med genomgång av metod… Då kan jag läsa en hel del annat…

Jabra Evolve2 75 eller airpods pro2?
Ska få nya på jobbet, sitter i landskap, hur bra är airpods pro2s mikrofon på att filtrera bort ljud?
Är Jabra betydligt bättre?
Har idag ett par airpods pro.

Om användningen är primärt på kontor så skulle jag ta Jabra, har bara Evolve 75 iofs och Airpods Pro 2.
Det är ju helt olika typer av lurar.

24-25 timmars batteritid på Jabra, over ear (eller vad det kallas) osv.. Nice för kontor tycker jag.

1 gillning

Är som Katho säger två helt olika typer av hörlurar och kommer du sitta i landskap etc så är Jabra att föredra. Vi har exakt den modellen på jobbet och det är bra ljud i micken även i brusig miljö.

Om du kommer hoppa mycket mellan Mac och iPhone och om det inte är en jättehög volym så är ju AirPods 2 riktigt bra med. Galet mycket bättre brusreducering än AirPods Gen 1 och bättre ljud med för den delen.

1 gillning

Vi har inte svinmycket ljud här på kontoret.
Mikrofonen på airpods pro2 verkar vara betydligt bättre än på airpods pro.

Jag kör ju mac och iphone i jobbet. Majoriteten av mötena är via teams på macen.

Jag ogillar on-ear och/eller over-ear.
Funkar Jabran att ha på sig länge? Har fått ont i öronen från trycket av on-ear tidigare.

Bara jag som har problem med InEar när jag pratar? Blir så instängt att jag hör min egen röst eka inne i huvudet, msåte ha öppna lurar för att det ska funka. Dock är mikrofonerna i AirPods Pro 2 riktigt bra, men lite långt från munnen.

Har båda. Använder enbart Jabra Evolve2 75 på kontoret (både på hemmakontoret och på det "riktiga" kontoret). Annars till privata grejer använder jag bara Airpods Pro2. Tänk på att Jabra har mycket bättre batteritid, håller lätt 12 timmar på en laddning (det gör förvisso airpodsen också, men du behöver ladda dem i skalet en stund då och då).

1 gillning