Headset till hemmakontoret?

Jabra ligger lite i en klass för sig tycker jag när det kommer till “kontorslurar” när det gäller stabilitet/funktion/kvalitét, det är det värt för mig iallafall.

Lägg på 150-200kr och köp ett par 75:or. :wink:

edit: Ska kolla om jag kan koppla upp andra lurar till Jabra-dongeln.

Vad får man då, utöver större? Har de bättre teknik? Det kommer säkert sluta med ett par sådana. Har varit väldigt nöjd med mina Jabra. Skulle aldrig bytt om inte micken gått sönder.

1 gillning

Bättre batteritid, 14-18 timmar istället för 10.
ANC.
Lättare.

Sen vet jag inte om det är olika högtalarelement, men det är säkert samma.

Läser nu om skillnaden. Blev överraskad att 75 är lättare än 65 fast de är större och längre batteritid. Längre batteritid är inte helt fel. Kör slut på mina(ser ut som 65, men de måste vara 3-4 år nu) då och då. Får sova på det.

Suveränt bra batteritid tycker jag, aldrig fått torsk trots att jag sitter ofta i möten från 8-19. Så dom leverar lätt vad som lovas. Laddas rätt snabbt också.

Hittade ingen på denna korta tid som riktigt motsade mina önskemål. Till att börja med var alla för dyra… Men bland alla dessa dyra var alla för stora och klumpiga. Tycker Jabra Evolve 65 är rätt storlek. Men samtidigt vill jag ha lite modernare lurar om jag nu ska köpa några. de gamla 65:orna ligger dessutom hiskligt högt i pris fortfarande.
Det blev Jabra Evolve2 65 till slut.

3 gillningar

De där har jag på jobbet. Tycker de fungerar bra.

1 gillning

Det låter ju bra. Är hyfsat nöjd med mina gamla 65:or även om de gått sönder nu.

Inspirerad av @Sevis köpte jag ett par extra…
Skärmavbild 2021-01-20 kl. 19.51.39

1 gillning

En kollega till mig har dem, han är väldigt nöjd.

Ja det är otroliga, har kört dem för snack i alla teamsmöten nu på jobbet och alla säger att det låter riktigt bra. Även för musik etc är de otroligt nice.

Det låter jättebra. Tycker headset är viktigt i dagens läge. Jag har 5-10 videmöten per dag plus telefonsamtal. Då blir headset helt plötsligt strategiska.

3 gillningar

Givrt köp då

2 gillningar

Nu är recensionen ute!

3 gillningar

Ungefär så här skrev jag på 99mac: “Bra recension! Efter att ha letat efter ett bra headset de senaste 72 timmarna(vilket känns som mer än 72 timmars läsande av recensioner, specifikationer och youtubeklipp) tänker jag att dessa är mer hörlurar med mikrofonbom. Till ett mycket högt pris. Men att de är så bra som du skriver tvivlar jag inte på. Så för den som vill betala och accepterar storleken finns här något riktigt bra.”

1 gillning

Ja lite så är det, vi kommer nog köpa in ett gäng på jobbet också till de som sitter och snackar hela tiden i telefon. Men prislappen skrämmer nog bort en del!

Även om det i princip är jag som ytterst bestämmer vad vi köper in hade jag svårt att motivera den billigare evolve2 65 till fullpris. Hittade en obskyr butik med bra pris och då tyckte jag det var ok.

Tycker du inte de är för stora? Jag tycker det ser lite konstigt ut när folk är med på möten med stora kastruller på öronen…:grin:.

1 gillning

Men kör ni med kameran påslagen ofta?

Yes, väldigt många sådana möten. För egen del kör jag 5-10 videomöten per dag i fyra dagar per vecka. Försöker hålla fredagen på 3-5 videomöten. Jag är säker värst, men många möten blir det, inte minst för chefer och vissa projektledare.