Headset till hemmakontoret?

Då har turen kommit till nytt headset till hemmakontoret. Mina hyfsat bra Jabra har fått fel på mikrofonen.

Jag är på jakt efter:

  • Over-ear
  • Bra mikrofon(folk måste ju höra vad man säger! Observera att jag inte har samma krav på ”högtalarna”:sunglasses:)
  • USB-dongel och BT
  • Hyfsat pris
  • Infällbara mikrofonbom om sådan finns

Några tips?

Kör med Jabra Evolve 75, kanske såna du har? Gillar dessa starkt.

1 gillning

Mina är en division ned. Vet inte vad de heter. Tyvärr är 75-orna lite för dyra för mig. Sedan kanske jag surnar till och köper dem ändå. Men skulle vilja hitta ett par för 800-1200.

Kan rekommendera 75:orna iallafall. :slight_smile:

1 gillning

Jag använder Jabra Evolve 65 MS Stereo, både dongle och bluetooth.
Bra headset!

1 gillning

Har någon variant av Plantronics på jobbet. Minns dock inte vad de heter. Men just för tal är de riktigt bra. Dock bara USB.

1 gillning

Väldigt mycket över din budget men riktigt trevliga hörlurar för kontoret och när man inte jobbar. Infällbar mick och ANC och mycket annat. Håller på att recensera dem nu så kan länka den sen men än så länge är jag mer än nöjd med dessa från jabra:

2 gillningar

Jag har kollat på Evolve2 65. Mer rätt i pris och storlek. Men är ju egentligen på jakt efter något lite billigare ändå.

Förstår helt!

1 gillning

Dessa har jag på kontoret. Är grymt nöjd

3 gillningar

Så var det den där lilla ”detaljen” vad det kostar :joy:

Now we talking. “Komfortpiloter” det låter som något för mig. Samtidigt undrar man ju vad de övriga piloterna kallas…:sweat_smile:. 1000 i månaden i ett år är ju inte så farligt när man tänker efter…:clinking_glasses::sunglasses:

1 gillning

De skickar du väl till @xms67 efter testen till bästa priset kompis. :grinning::grinning:

1 gillning

Haha de skall tillbaka med vändande post till Jabra sen igen tyvärr! =)

1 gillning

Fungerar de klockrent, dvs aldrig något krångel med bluetooth på en Windowsburk?

Ett bättre perspektiv är ju lite mindre än 2 månadshyror på en E-tron. :grinning::grinning:

1 gillning

75:orna har inga problem iallafall så kan inte tänka mig att 65:orna skulle ha det. :slight_smile:
Kör blandat dongle (det är samma dongle) och bara bluetooth, inga problem med något av det.

Jabra 85h kör jag som lurar när jag kollar på film på flyget eller kör video med barnen. Är skitnöjd med dem. Är nog inte helt omöjligt de blir dessa som en upgr på 85h.

Kvällens jakt slutar tomhänt. För dyrt och eller för stort. Dels ligger många lite väl högt tycker jag, eller också är jag felinställd i förväntan och dels är många lite stora och avancerade. Jag behöver te.x inte ANC. Just nu sitter jag mest ensam och visst, hustrun och barn kan vara störande…:sunglasses:, men inte så att jag behöver ANC. Då går ju ändå ljudet in i micken.

Skulle vilja hitta något som Jabra Evolve 65 med senaste BT och bra batteritid. Inte större och inte med mer finesser. Kollar men dessutom på 65:orna och andra tillverkares tidigare modeller ligger de fortfarande högt i pris. Säger något om efter frågan just nu.

Kom på en sak. Jag kör ju Logitech MX Master och Craft. De använder ju samma dongel. Det kan inte vara så fiffigt att ett par Logitech hörlurar går in i samma dongel…?

https://www.dustinhome.se/product/5011194279/zone-wireless-teams?ssel=false&LGWCODE=5011194279;89813;5443&gclid=CjwKCAiAo5qABhBdEiwAOtGmbqW3IcDPSNKXiJIAaczYZsxL1ySljNOXvJ6UGrgj43OtgIoml1CH7hoCniwQAvD_BwE