Här kan ni ladda hem Windows 11

Hur är chanserna gällande att få en stabil & bra funktion om man installerar med den processorn? Är det några funktioner som inte finns i processorn som behövs för att allt ska funka bra eller kommer det funka ändå utan strul? (Det finns ju alltid en möjlighet för strul, menar bara att om detta säkert kommer leda till strul eller om man hamnar i det vanliga strul-lotteriet?)

Jag avvaktar tills det funkar vanliga vägen då risken för trubbel är större än glädjen. Datorn funkar ju bra i nuläget så jag kan vänta lite till.

1 gillning

med ålder kommer tålamod

3 gillningar

Japp i min ungdom älskade jag betor (inte sockerbetor) men det har jag växt ifrån. :joy::joy:

Publika betor kan funka fortfarande men för stunden kör jag bara skarpt.

2 gillningar

Testade att uppgradera till 11:an (med Installationsassisteten).
Fick fel jag också. :crazy_face:

Hittade denna sida för lite tips:

Vet inte exakt vad som löste problemet men det jag gjorde var:

  • Körde: sfc /scannow (Fel hittades och åtgärdades).
  • Aktiverade secure boot “fullt ut” i ASUS UEFI inställningar.
  • Startade assistenten som admin via högerklick.

Så nu rullar 11:an på min maskin. :grinning:

Tålamod verkar krävas för att köra Windows.

3 gillningar

absolut… blåskärm och ologiska menyer är vardagsmat

Så med Windows & Telenor blir man klassad som en tålmodig människa? Livet blir mycket lättare att leva när man tacklat lite motgångar. :joy::joy:

Hanterar man Telenor och Windows så kan man nog fan sjunga sig igenom ett världskrig.

2 gillningar

Man blir luttrad med åren. Allt annat blir lätt i detta läge. :joy:

1 gillning

Testade kör som administratör och där satt den. :joy:

2 gillningar

Sitter du och felsöker Windows klockan 3 på natten.
Inte helt friskt skulle jag säga!:joy::joy:

Inte direkt. Satte igång nerladdningen innan jag gick och la mig och avslutade den nu vid första pisspausen. Helt friskt skulle jag säga. :joy::joy:

Gör en kompletterande uppdatering nu, fyller upp en sodastream och går och lägger mig igen. Uppdaterar läget vid nästa pisspaus. :joy::joy:

3 gillningar

Allting rullar på galant, ska bara se över alla inställningar under dagen.

4 gillningar

Funkar som det ska men ett par saker jag inte hittar inställningar på. I 10:an fick man upp både almanackan och klockan när man klickade på den i högra nedre hörnet. Nu kommer bara almanackan upp och inte klockan med sekundvisning som tidigare. Även i senare versionen av 10:an låg en väder widget synlig och lite nyheter om man klickade på den i aktivitetsfältet. Denna är borta nu och man måste öppna widget appen för att se gällande väder.

Testa att högerklicka där så kanske du kan völja vad du vill se?.

Vild gissning från min sida, jag sitter och väntar på att börja jobba.

1 gillning

Gällande analog klocka vid kalendern togs det bort iom Windows 11.

1 gillning

Hjälper tyvärr inte.

Tråkigt, jag brukade använda den när jag ska synka en klocka. Vet du varför “väder/nyhetsinfon” i aktivitetsfältet försvann? Den var ju inte så längesedan den infördes.

Analog klocka finns under datum och tid men är lite bökig att plocka fram.

Skärmbild 2021-10-17 133424

Tyvärr inte! Skulle jag killgissa så vill dom nog ha det tillsammans med övriga widgets. För det var ju trots allt en widget från första början till Windows Vista om jag inte missminner mig.

Finns ju iofs tredjepartsprogram som kan lägga till klocka (analog eller digital) + väder direkt på skrivbordet. Rainmeter heter programmet :slight_smile:

Här är ett rainmeter tema jag kört mkt men som jag dock inte har fixat sen jag installterade Windows 11 :slight_smile:

1 gillning