Här kan ni ladda hem Windows 11

Nej, det håller väl inte i evighet. Jag kan nog räkna med att knô in Monterey också, men förr eller senare tar det stopp.

Så här säger de om min dator.

2 gillningar

Testade detta men då klagar den på säker start. Slår jag på det i BIOS så vill den inte starta från min SSD. Någon PC-hackare här inne?
Slår jag av säker staet kan jag aktivera legacy support igen och då fungerar det att starta datorn men inte att installera Windows 11.
En HP Z230

Det var ju bara konvertera MBR till GPT så löste det sig :smiley:

1 gillning

Gått lite över en vecka sen det släpptes nu, hur har det funkat för er som lagt in det?

Över förväntan skulle jag säga. Nu spelar jag mest och har inte känt av några buggar eller prestandaförluster :slight_smile:

1 gillning

Har inte märkt något alls som inte fungerar. Tycker aktivitetsfältet är lite smått och plottrigt enligt mitt tidigare inlägg i övrigt lirar det bra. Använder det dock enbart som arbetsdator.

Låter bra! Hoppas att IT-avdelningen här skickar ut den snart då :slight_smile:

Köpte en ny kraftfull dator men får ingen 11 än. :joy:

Funkar kanon på min burk. Gillar skarpt att de förenklat installationen av WSL och blir troligen ännu enklare då WSL flyttar in i store. Hur nu “wsl --install” behöver förenklas. På 10:an fick man trixa med lite features och upgrades av wsl en stund.

WSL + Windows Terminal är så grymt. Har några PowerShell tabs på ena sidan och wsl på andra Side by side på samma burk. Grymt bra men kanske inte något för den stora massan!

Den andra grejen som är nice är snaplayout man får när man hoovrar över maximize. Powertoys mm klarar samma sak men det är Good enough+ redan från start.

Sen ska det blir väldigt spännande att se vad det blir av Android app stödet via Amazon store.

du vet du kan klicka länken som är högstupp i denna tråd?

Japp det var det första jag testade där jag postat resultatet ovan. Datorn är godkänd för en uppdatering men det saknas något hos MS för att godkänna uppdateringen. Så jag får vänta snällt ett tag till, tur att jag har några tetror VS att trösta mig med tillsvidare. :joy::joy:

1 gillning

öööhh… testa igen.

1 gillning

Funkar fortfarande inte. Jag gissar på att något i datorn stöds inte än av MS, men de håller ju på att förbereda 11:an åt mig ska ju säga till när de är redo. :joy::joy:

men…

var det denna länk du klicka?

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11

Tricket är ju att ladda ner installationsassistenten för Windows 11 eller en ISO om man vill göra en ren nyinstallation.

1 gillning

Japp har kört installationsassistenten för Windows 11, laddar hem och startar installationen men bryter vid 72% varje gång. Vill uppgradera, inte en ny installation.

aha… men om den avbrutet tror jag det är något annat… …

1 gillning

Som sagt jag skulle killgissa på att det är något i datorn som inte MS stöder än då de säger att datorn inte är redo än.

hmm…
det tror jag inte för jag hade samma mess men “tvingade” installationen.

1 gillning