Här kan ni ladda hem Windows 11

I länken nedan hittar ni Windows 11 installationsassistansen, iso-filer och media creation tool. Trevlig installtion :slight_smile:

Download Windows 11 (microsoft.com)

[Edit] Länken går till Microsoft svenska sida istället för australienska sidan :blush:

5 gillningar

Spännande, ser ju riktigt snyggt ut! Vågar man köra det på sin jobbdator redan tycker ni?

Detaljerad genomgång av The Verge:

3 gillningar

Har installerat det på en data och det serut att vara riktigt stabilt. Men vill nog ändå vänta någon vecka på min “daily driver” data.

Är ju någon vecka sedan jag fick blåskärm sist så man är ju lite sugen! :wink:

Vad fick du blåskärm för?. Kollade du var det var som gave det?.

Kan inte minnas senast jag fick blåskärm

1 gillning

Sorry, min smiley kom inte med! Har inte fått blåskärm sen jag fick ny jobbdator, den gamla kunde ge mig en blåskärm om jag öppnade taskmgr eller tryckte på tangenterna runt power-knappen. Så något uppenbart fel på den.

Men jag är faktiskt sugen på att testa W11, bara testat den läckta builden ännu! :blush:

1 gillning

För vanliga dödliga är det bara UI som ändrats.

Men ska bli intressant detta med Direct Access och se om spel får den boost som de påstår…

1 gillning

Vad är det för data? Excel, word eller kanske papper? :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Tycker det är trevligt med lite ändringar i UI! Man ser inte så mycket av detta längre, inte något radikalt i alla fall :slight_smile:

Sedan Windows 95 så är det ju 99.9% UI:t man varit ute efter vid varje uppgradering.

You’re fighting a losing battle… :no_mouth:

1 gillning

:question:

2 gillningar

Hade faktiskt blåskärm idag här på vår imac vi kör Windows 10 på.

I know men skam den som ger sig. :grin:

1 gillning

Vi säger data för att hedra @Sevis :heart:

4 gillningar

Sitter på en gammal dator, som jag sällan använder. Främst HA config ut utskrifter ibland :upside_down_face: . Men vill gärna ha kvar den fungerande.

Ser att processorn är för gammal/dålig vågar man ge sig på en uppgradering ändå?

image

Nej, det är inte att rekommendera. Du kan inte förvänta dig uppdateringar om du installerar Windows 11 på den där datorn.

Windows 10 kommer att få uppdateringar till 2025.

1 gillning

Ok, gör jag inte det! Tack.

Såg även att batterikapaciteten är nere på 39 %. Så kanske ska byta ut det istället då, är ju en trevlig liten maskin annars.

Min PC uppfyller alla krav som listas, förutom att processorn inte stöds. Förstår inte riktigt varför bara ett litet fåtal av sjunde generationens Intel Core-processor stöds och varför inte MS supportar dessa.

Min burk stöds av 11:an. :muscle: :slightly_smiling_face:
Skärmbild 2021-10-05 180930

2 gillningar