Här kan ni ladda hem Windows 11

När släpps den officiella versionen?

Den släpptes inatt! Länk finns längst upp i tråden :+1:t3:

2 gillningar

Ok trodde inte det var den officiella.

Får se om vi syns mer ikväll, laddar hem och installerar W11. :joy::joy:

2 gillningar

De tycker man ska vänta på uppdateringen om man har W10, men ingen kommer ju ihåg en fegis. :joy::joy:

Går bra det här. :joy::joy::joy:

Får nog vänta till MS tycker jag är mogen. :joy::joy:

2 gillningar

Inte än säger de just nu. :joy::joy::joy:

’Förbereder den åt dig…’, jojo, f.n trot.

Lite Telenor vibbar på den. :joy::joy:

2 gillningar

Japp, samma tanke här, men jag är ju bara avundsjuk, mina Windowsdatorer är för gamla för w11.
Tur man har ett par Appleburkar också…

1 gillning

:sob: :sob: :sob: :sob:
image

Kan man köra Windows 11 virtuellt på PC som inte stöds? :thinking:

Samma här :frowning:

Installerade Windows 11 utan problem och tycker det ser lite modernare och mer polerat ut.

Ett par saker jag saknar dock, någon som vet om nedanstående går att aktivera igen?

  1. I Windows 10 kunde varje ikon i aktivitetsfältet isas bredare så att appens namn också syntes, nu visas bara små ikoner vilket blir lite plottrigare. Går det att ändra tillbaka?
  2. Förr fanns något som hette “jump list” eller liknande. Man kunde klicka och hålla nera musknappen på en ikon i aktivitetsfältet och dra musen lite uppåt, då fälldes en meny upp med senast använda filerna för just den appen. Saknar det! Edit: Ser nu att man kan högerklicka för samma funktionalitet :slight_smile:
  3. Skulle också vilja stänga av så att flera fönster från samma app grupperas till endast en ikon i aktivitetsfältet.

Men kan jag som fått svaret av Microsoft att min dator ej är redo för windows 11 (processorn stöds e samt måste aktivera någon säkerhetsfunktion i DOSj) ändå installera detta eller kommer datorn krascha?

Ivy Bridge processor alltså… 9 år gammal.

Ja, får väl hoppas att de jobbar på stöd för den :joy:

jag tror inte du ska hoppas förmycket

Finns det ingen som moddar sådant här? Jag kan installera Big Sur på min mini från 2012 tack vare OCLP. Samma där, för gammal CPU.

Det går redan men Microsoft lovar inte att det kommer fungera i framtiden:

2 gillningar