Enkelt.
Visst det..
Yes!
Vilken jävla straff det blev som avgjorde, inte många mm till godo, men det räckte!! Så jävla gött!!
Jag har sett tre sparkar i årets VM - råkade välja rätt tre
Vilken enorm nagelbitare, är fortfarande svettig! Snacka om att ha millimetrarna på rätt sida linjen. Hoppas på Sverige - Danmark i final nu!
Jösses, han är verkligen rubbad på riktigt
Är det nån som kan nya FIFA-reglerna för antal möjliga spelarbyten i en VM-match? Hörde Gerhardsson säga innan USA-matchen att det är ”5+1 byten”. Jag tolkar det som fem under ordinarie tid och ytterligare ett under förlängning.
Men det som förbryllar mig är hur vissa matcher i gruppspelet kunde ha 6 byten?
Får man extra byten om man inte har gjort mål och ligger under med väldigt många mål…?
Redigerade, hittade en bättre källa.
How many substitutes at 2023 FIFA Women's World Cup?
FIFA have confirmed teams will be permitted to make up to five substitutions per game at the 2023 World Cup.
This will be the case for all group stage matches in Australia and New Zealand but there is an amended rule for knockout stage games.
From the round of 16 onwards, teams are permitted to make an additional sixth substitution in extra time, but this change cannot be made before the 90 minutes of regulation time has ended.
The extra substitution can be made before the start of extra time, if a knockout game is tied after 90 minutes, but that will count as the extra substitution.
Om de tvingas göra ett byte på grund av misstänkt hjärnskakning så räknas inte det bytet. Det var samma sak i herrarnas VM.
Aha. Då är det säkert det det är här. (Kollade matchstatistiken och ser att båda matcherna har byte av skadad spelare.)
Är denna regel aktuell även utanför VM? T.ex. herrallsvenskan?
Osäker på om det införts i Allsvenskan den här säsongen:
Grym första halvlek, vilken aggressivitet. Fortsätt så.
Såja. Lite svettigt på slutet.
Vilken insats
Mycket bra spel av Sverige! Välförtjänt seger!
Det här ser bra ut!
Sveriges hittills bästa match i turneringen. Skulle vara sjukt kul om vi gick hela vägen till final nu, men gissar på att Spanien blir en svår nöt att knäcka.
Lyssnade på matchen via SR och då sade kommentatorerna, att bredvid dem satt en från Spanska laget och anteckna febrilt, han såg mer och mer bedrövad ut ju längre matchen pågick tydligen