”Jag tycker att de ska ha respekt för oss, säger Nathalie Björn.”
”Jag har en bra känsla och vet att om vi spelar som vi gjorde mot Japan och kan bygga på något där så tror jag att det ska gå bra, säger Johanna Rytting Kaneryd.”
Det oroar inte mig. Har sällan sett ett svenskt landslag (i någon sport jag följer) med så många kvaliteter som detta. Det blir säkerligen en jämn match men jag hoppas på final!
Ja, jinxa kan vara farligt. Jag var dock helt övertygad om att vi skulle torska både mot Japan och mot USA, kul när man blir så positivt överraskad. Så jag får väl fortsätta tro att vi ska torska mot Spanien, så man får bli jätteglad ifall vi mot förmodan vinner mot Spanien.
Har hänt väldigt mycket med damfotbollen generellt bara på några få år. De semifinallag vi har idag, hade ju aldrig varit påtänkta för några år sen, nåja, Sverige har ju varit där förut, men aldrig vunnit guld. Men när storheter som Brasilien, Tyskland, Argentina mfl åker redan i gruppen så blir det ganska intressant.
Den enskilt största skrällen är ju att Tyskland åkte ut i gruppspelet. Samtliga semifinalslag är på topp-10 i FIFAs rankinglista från juni i år, så inga jättesensationer där.
(Women's Ranking)
Blev ett snabbt tecknat abonnemang på tele2 play gratis i 3 månader plus 50 kr för att se tv6
Inklusive 3 månaders viaplay. Passar bra då vi skulle ha Viaplay serier några månader.
Vad ska man säga om första halvlek? Känns som man sitter med hjärtat i halsgropen. Men vilken chans Rolfö fick på slutet, skulle ha varit 1-0 Sverige där.