Fotbolls-VM 2023

På torsdag inleds fotbolls-VM i Australien och Nya Zeeland med öppningsmatchen Nya Zeeland–Norge klockan 09:00.

Sverige spelar sin första VM-match 23 juli klockan 07:00.

I Sverige direktsänds VM i Viaplay och i deras linjära tv-kanaler TV3, TV6 och TV10.

Här diskuterar vi fotbolls-VM.

1 gillning

Du kanske ska nämna att det är damerna också? :slight_smile:

Det är underförstått. Herrarna spelar inte VM ojämna år.

4 gillningar

Well, det är ju inte de, efter som jag fick googla :slight_smile:

Nu vet du och alla andra som undrade. :+1:t2:

Det är flera år sedan man tog bort det könsspecifika i benämningen av fotbollslag, matcher och turneringar. Ibland blir det otydligt men alternativet hade varit att alltid säga dam VM och herr VM

Typ , imorgon möter IFK Norrköping herrar Malmö herrar. Tydligare, men samtidigt krångligare.

1 gillning

Kom ihåg att de här veckorna väljer ni Pepsi Max med Stina Blackstenius på flaskan och inte den med Miami-Messi.

4 gillningar

Fast det är ju världens bästa före detta United spelare som äger Miamis lag!

Han tappade all värdighet när han var ambassadör för VM i Qatar. Men det är en annan diskussion som vi inte ska ta här.

Är det bara jag som är vaken okristligt tidigt för att se matchen?

1 gillning

Nejdå, värmer upp inför en lång racingdag med F3, F1 och Indycar.

2 gillningar

Nu kollar jag..:blush:

Det passar att vakna lagom tills det blir gladfotboll. Vi andra fick se färg torka hela första halvlek.

2 gillningar

Bra match, såg två mål av Sverige. Räcker så..:grin:

1 gillning

Såg också matchen. Lite väl spännande men bra att svenskorna höll ihop och vände. :+1:

2 gillningar

Fasiken vad bra av Sverige!

Damerna rockar!!!

4 gillningar

Såg ni räddningen i forbollsteatern(där de visade försvarstaktik/inläggstaktik)? :flushed::clap:

Kul att vi vann! Viktigt att turneringen lever, kanske lite närv i första matchen, för mycket felpass.
Finns mer att ge!
//Daniel

Vad pratar du om här? Måste ha varit något jag missat…

Studion efter matchen. Niklas Jidhe, Johanna Frisk och Lisa Dahlkvist spelade fotboll i studion för att visa inlägg och försvar. Som en liten teater. Dahlkvist skjuter ett ganska hårt skott som Jidhe "räddar".

Teater då man i 10(?) år använt skärmar och exempel från matcher, nu fysisk fotboll i studion.