Fotbolls-EM 2021

Av ren nyfikenhet uppgraderade jag till UltraHD (nedgraderar vid månadsskiftet). Kan meddela att det är extremt mycket störningar i bilden på C More Ultra HD just nu.

Upptäckte detsamma, kör du via ATV?

Testat på både Apple TV 4K och iPad Pro. Samma fel på båda så det är nog i sändningen det är fel.

Mittendelen av bilden är inte i fas med resten av bilden.

Nu kpm suget efter fotbolls em lagom.tills det startar. O här sitter jag och märker att ma. Inte kan streama tv4s tablå tv. Trist.
Jag som sa upp Telias bas tv vi hade. ( Märk bas typ tv 4 och SVT.) tyckte det var lite dumt av dem att ta betalt för en så kallad krypteringsavgift för att se helt vanlig kanaler man kan se gratis.
Så.häe site jag utam antenn och tv4 :roll_eyes:
Och kundtjänst har stängt så jag har svårt att aktivera tillbaka skogstv som.jsg kallar gratis markutbudet…

Vad ska man göra nu då. :thinking:

C More Standard och sedan TV4 under Kanaler.

1 gillning

När resten av familjen gått och lagt sig och man tagit på sig ett par AirPods Max så blir man påmind om hur dåligt ljud det är på tv-sändningar.

1 gillning

Snål som man kan vara så är det inte rt att pröjsa för nåt som egentlige är gratis :grinning:.
Lyckades hitta Telia play gratis en månad. Fick igång sändning lagom till andra halvlek.

Så kan det bli lär man vant sig av med linjär tv och man tog ner antennen för några år sen när stormen dödade den. :roll_eyes:

1 gillning

Härligt att Turkiet fick göra turneringens första mål.

1 gillning

:heart::it:

Italien vinner EM.

1 gillning

@iDrewn Dags för en Birra Moretti!

1 gillning

I morgon blir det en ”heldag” på Southside med fotboll, mat och öl. Sista matchen får bli hemma om jag håller mig vaken. :man_shrugging:

Skulle testa att se sändningen i 4K på grabbens nya tv men då fick man meddelandet att sändningen inte stöds med det abonnemanget. Va fasen är det? Skaffade det genom ICAs stammiserbjudande.

Var det C More Premium? För UltraHD är det ett ännu dyrare abonnemang som heter C More Premium Plus. Enda skillnaden är att SHL och Ultra HD ingår i det abonnemanget.

Aha, jag trodde det var typ standard idag och inget de skulle mjölka ytterligare på fortfarande. Verkar som det inte gått så långt fram som jag trodde.

Tycker också att det är sniket. Hos Viaplay ingår UltraHD utan någon extra kostnad.

Kan man se fotbollen utan reklam och med studiosändning med Standard-abonnemanget på Cmore eller måste man ha deras Plus (det som man fick för halva priset hos Ica)?

Nej, med standard är det TV4-sändningen med reklam som gäller.

Sevis bantar :rofl: Så blev grillad kyckling och grönsaker :crazy_face:

1 gillning