Fotbolls-EM 2021

Dagens matcher

Tid Match Kanal
15:00 Wales–Schweiz TV4
18:00 Danmark–Finland TV4
21:00 Belgien–Ryssland SVT
1 gillning

Danmark-Finland kan ju vara roligt att kolla på. Men svår tid en lördag.

Annars är jag väldigt nyfiken på om Belgien kan få ihop det? Jag tror inte det, men har jag fel kan de ju gå riktigt bra.

Återstår att se hur de klarar sig utan De Bruyne.

Det är ju ett stort avbräck, men jag tror Belgiens stora spöke är att de har så svårt att du upp den kollektiva förmågan. Lite tvärt om mot Sverige.

Ja, jag tror individuella prestationer kommer vara mindre avgörande i den här turneringen med många starka lag.

Jag tror Danmark kan gå långt. Förmodligen längre än Sverige. Sedan hoppas jag givetvis att Finland kan skrälla i dag men Danmark borde vinna nio gånger av tio.

Wales har jag räknat bort helt. Visst, Bale kan överprestera ibland men i övrigt har de ett blekt lag.

Schweiz håller jag på samma nivå som Sverige men de kan kanske överraska.

Jag tror också lagprestation kommer vara väldigt viktigt. Svårt att leva på enstaka spelare. Sedan tror jag turneringen kommer präglas av hur Belgien och Frankrike går. Jag tror de kan underprestera och Tyskland och England gå bra. Men om Belgien o Frankrike får fart är de riktigt vassa.

Ser ni matchen?

Fy vad otäckt. Känns inte bra alls

Långt ifrån. Vi såg inte om han bara föll ihop eller fick en smäll?

Inte jag heller. Men det lät som han bara föll ihop

VerkSr så på olika nyhetssidor.

Skulle precis äta middag när det hände. Så jäkla otäckt. Han var helt livlös och rörde inte en muskel. :scream:

Måste ju var det värst som hänt i modern fotboll. Vet inte vad man ska jämföra det med.

Jag fick samma känsla direkt som när jag sett allvarliga krascher i F1. Typ Jules Bianci etc. När kamerorna inte visar nåt då är det riktigt illa.

Hoppas det går bra för honom

Och här var det ju nästan ännu värre. Man såg ansiktet. Fysisk HLR och elektrisk HLR…:scream:

3 gillningar

Ser ut som att han åtminstone är vid liv och förhoppningsvis ok
bild

Han är ok, var vaken när han bars ut.

1 gillning

Var tvungen att stänga av. Mår fortfarande illa av att ha sett honom falla ihop. Sådant här klarar jag inte av.

1 gillning

Är det inte högre risk för fotbollsspelare att drabbas av akuta hjärtproblem. Var ju extra uppmärksammat 2018 med Sirius om jag inte minns fel

Yep, är vad som hände.