Fotbolls-EM 2021

Med snart bara en månad kvar till fotbolls-EM är det dags för en tråd i Sportbubblan.

4 gillningar

Inleder med Englands nya, snygga emblem:

Vågar man hoppas att man kan åka över till Köpenhamn och insupa lite atmosfär…?

Troligen inte :wink:

Tyvärr är det nog C More i sommarstugan som gäller.

Btw, vem äger tv-rättigheterna?

SVT och TV4 delar på rättigheten.

Intressant i går var att C More sände Sveriges landskamp mot Finland i C More Ultra HD. Hoppas att de visar EM i samma kanal och att det inte bara var ett test inför höstens Champions League-sändningar.

3 gillningar

C-More, är de kopplade med TV4? Så när TV4 sänder EM kommer det även gå i C-More?

Ja, man får studio i stället för reklam på C More. Om de även erbjuder 4K så kan de nog sälja en del C More-abonnemang i sommar.

Absolut, till mig kanske?

Du lär vilja ha det i höst hur som helst eftersom de tar över Champions League från Viasat/Viaplay.

Cmore köpte ju TV4 för ett antal år sedan, men vet inte riktigt hur det ser ut nu när staten gick in och köpte kanalen för någon år sedan.

Det var tvärtom. TV4 köpte C More och så köpte Telia TV4

2 gillningar

Så var det ja! :+1:t3:

Ja, nu för tiden är det de här som slåss om tv-rättigheter:

  • SVT
  • Telia: TV4 och C More
  • Tele2: tidigare Com Hem och Boxer
  • Allente: sammanslagning av Canal Digital (ägs av Telenor) och Viasat (ägs av NENT Group)
  • Discovery

Vi kommer förmodligen se mer av att betydligt större bolag som Amazon och Netflix ge sig in på den här marknaden framöver också. Amazon har till exempel Champions League på den tyska marknaden.

De kan leka med skitturneringen CL bäst de vill men pilla inte på EL :slight_smile:

Att försöka googla på vem som erbjuder 4K stream var att göra en djupdykning i malwaredjungeln. Kommit fram till att Cmore har i sitt dyraste abonnemang men 499 kr för halva spelschemat utan garantier om att alla matcher är i 4K/UHD kändes sådär. Är det verkligen enda alternativet?

Tror jag nöjer mig med det billigare paketet hos C More där man fortfarande kan se hela EM. Ett par hundralappar extra för utvalda matcher i 4K är inte värt det. Ska dessutom vara på sommarstället delar av EM och där har vi inte ens 4K.

Sorry, inte läst hela tråden men kommer inte de mest intressanta matcherna delas mellan SVT och TV4?