Fotbollens primadonnor och käppakrig

Förstår inte hur de resonerat där. Det måste ju vara svårare att vinna World Series eftersom man inte kan spela på halvfart för att gå till slutspel. Där ska man spela 162 matcher och vinna sin division (eller bli ett av två Wild Cards) för att ens ta sig till slutspel.

Jag skulle tycka att NHL var intressantare om seriespelet faktiskt betydde något men nu får ju hälften av lagen ändå spela slutspel efter en trött säsong. Låt bara vinnarna göra upp om Stanley Cup.

Med resonemanget ovan kan de ju låta alla spela slutspel om de anser att fler lag = svårast att vinna.

Artikeln du hittat verkar bara räkna upp amerikanska sporter dessutom. Europa League måste ju vara svårare att vinna än Stanley Cup. De har sextondelsfinaler (32 lag) i slutspelet. :wink:

1 gillning

Tror för övrigt att individuella sporter är svårast att vinna. Hur mycket du än tränar kommer du inte bli snabbast i världen på 100 meter.

1 gillning

Jag tycker Wrestning är mer ärlig än fotbollen idag.
Från uppgjorde matcher i låga divisioner till mutor och fulspel som avgör vart VM ska spelas.
Och inte tala om alla filmningar som kan avgöra hela mästerskap, filmningar borde straffas mycket hårdare än doping, en dopad spelare kan inte alls på samma sätt avgöra en match.

I Wrestning så vet man vad som gäller, alla matcher blir i stort sett bra och den man hejjar på vinner till slut. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

En match i veckan när man följer en fotbollsklubb också. Vänj dig! :wink:

Därför tittar man inte på fotboll. Fjanteri med 1 match i veckan. NHL däremot när de spelar 3-4 matcher i veckan. Håller man inte på ett specifikt lag heller så kan man titta i stort sett varje dag.

Alla matcher blir inte lika viktiga när man spelar så många. Det blir som en tv-serie med alldeles för många avsnitt. Men du kanske gillar ”Glamour”, ”Våra bästa år” och andra långkörare? :wink:

2 gillningar

Föredrar Hem till gården :sunglasses: Eller inte.
Startade 1972. Har inte slutat sändas…

Skämt åsido så har jag inte sett nån av de du räknade upp. Den längsta serie jag sett var nog Lost.

1 gillning

Trötta fotbollsspelare som klagar på en stämplad tå och behöver vila en vecka inför nästa match.
Ligger och grinar i gräset för minsta beröringen.

Även om det är “tråkiga” matcher i NHL så spelar de ändå hela tiden och i slutet av säsongen så spelar ju t.om. spelare skadade på riktig utan att gnälla. Det är hängivenhet mot lag och fans om någonting!

En NHL-spelare är på isen i snitt 22 minuter per match (och de får ofta vila efter en knapp minut på isen). En fotbollspelare är på plan 2 x 45 minuter + tilläggstid om hen inte är en av de få spelare som blir utbytt. En mittfältare springer i snitt 1,5 mil per match.

2 gillningar

En NHL spelare spelar på max under de 22 minuterna. De går inte runt som en fotbollspelare. Lägg då till att de spelar flera gånger i veckan så är de över vad en fotbollspelare gör 1 gång i veckan, och då är det i fullt fart.

Slår vad om att om man sätter ett fotbollslag på is och ett hockeylag på fotballsplan så är hockeyspelarna generellt sett bättre än vad fotbollslaget lyckas på is. Vågar du sätta emot det?

Hur kommer det sig att hockeyspelare generellt sett har en längre karriär än fotbollsspelare om de sliter ut sig så? :thinking:

Jaromir Jagr spelar väl fortfarande?

Enkelt! För att de är av bättre karaktär.
Fotbollspelare tjänar bra pengar och blir bekväma för det lilla de gör.

Ja, Jagr spelar fortfarande i klubben han äger. 49 år gammal. Riktig legend! :heart_eyes:

Fotbollspelare springer runt på en plan som är massiv, hockey spelare rör sig på is och dessutom mycket mindre yta. De slänger runt kroppen med tacklingar som är betydligt mycket tyngre/snabbare än fotboll… Det är ingenting som fotbollsspelare måste utstå. Så varför slutar fotbollsspelare snabbare än hockey spelare?

Sen börjar dom inte heller gråta om dom trampar på ett grässtrå som inte ligger åt samma håll som alla andra grässtrån :stuck_out_tongue_winking_eye:

De glider runt på is i en enorm rustning (skydd) och med hjälm på huvudet.

Skruvdobbar som borrar sig in i vaden på en helt oskyddad fotbollsspelare är inte att leka med. Inte heller att nicka ihop huvudet med en annan spelare.

Jag trodde du gillade all sport men tydligen inte hockey. :joy::joy::joy:

Jag gillar mycket sport, och även hockey, men i den här tråden måste man välja en sida. :wink:

1 gillning

Hade du pratat om NFL hade jag köpt ditt argument om skydd. Men skydden är inte så stora på hockey och tack vare utrusning så blir inte mer skadar. Vissa spelar har runt 100kg som de sätter in en open ice tackling med. Det är betydligt värre än en dobb in i vaden.
Ta alla spelare i NHL som spelat med skadar, t.ex 7 NHL Players Who Played Through MAJOR Injuries | Playing Through Pain - YouTube
Har aldrig sett en fotbollspelare spela med brutet revben, finger, käke osv.
Fotboll är för primadonnor.

:man_shrugging:t2:

2 gillningar