Fotbollens primadonnor och käppakrig

Trötta fotbollsspelare som klagar på en stämplad tå och behöver vila en vecka inför nästa match.
Ligger och grinar i gräset för minsta beröringen.

Även om det är “tråkiga” matcher i NHL så spelar de ändå hela tiden och i slutet av säsongen så spelar ju t.om. spelare skadade på riktig utan att gnälla. Det är hängivenhet mot lag och fans om någonting!

En NHL-spelare är på isen i snitt 22 minuter per match (och de får ofta vila efter en knapp minut på isen). En fotbollspelare är på plan 2 x 45 minuter + tilläggstid om hen inte är en av de få spelare som blir utbytt. En mittfältare springer i snitt 1,5 mil per match.

2 gillningar

En NHL spelare spelar på max under de 22 minuterna. De går inte runt som en fotbollspelare. Lägg då till att de spelar flera gånger i veckan så är de över vad en fotbollspelare gör 1 gång i veckan, och då är det i fullt fart.

Slår vad om att om man sätter ett fotbollslag på is och ett hockeylag på fotballsplan så är hockeyspelarna generellt sett bättre än vad fotbollslaget lyckas på is. Vågar du sätta emot det?

Hur kommer det sig att hockeyspelare generellt sett har en längre karriär än fotbollsspelare om de sliter ut sig så? :thinking:

Jaromir Jagr spelar väl fortfarande?

Enkelt! För att de är av bättre karaktär.
Fotbollspelare tjänar bra pengar och blir bekväma för det lilla de gör.

Ja, Jagr spelar fortfarande i klubben han äger. 49 år gammal. Riktig legend! :heart_eyes:

Fotbollspelare springer runt på en plan som är massiv, hockey spelare rör sig på is och dessutom mycket mindre yta. De slänger runt kroppen med tacklingar som är betydligt mycket tyngre/snabbare än fotboll… Det är ingenting som fotbollsspelare måste utstå. Så varför slutar fotbollsspelare snabbare än hockey spelare?

Sen börjar dom inte heller gråta om dom trampar på ett grässtrå som inte ligger åt samma håll som alla andra grässtrån :stuck_out_tongue_winking_eye:

De glider runt på is i en enorm rustning (skydd) och med hjälm på huvudet.

Skruvdobbar som borrar sig in i vaden på en helt oskyddad fotbollsspelare är inte att leka med. Inte heller att nicka ihop huvudet med en annan spelare.

Jag trodde du gillade all sport men tydligen inte hockey. :joy::joy::joy:

Jag gillar mycket sport, och även hockey, men i den här tråden måste man välja en sida. :wink:

1 gillning

Hade du pratat om NFL hade jag köpt ditt argument om skydd. Men skydden är inte så stora på hockey och tack vare utrusning så blir inte mer skadar. Vissa spelar har runt 100kg som de sätter in en open ice tackling med. Det är betydligt värre än en dobb in i vaden.
Ta alla spelare i NHL som spelat med skadar, t.ex 7 NHL Players Who Played Through MAJOR Injuries | Playing Through Pain - YouTube
Har aldrig sett en fotbollspelare spela med brutet revben, finger, käke osv.
Fotboll är för primadonnor.

:man_shrugging:t2:

2 gillningar

Ett av dom senaste exemplen när en fotbollsspelare spelade med brutna revben var englands Luke Shaw nu i EM

1 gillning

Hur många gånger har det hänt?! Kan garanterat räkna upp flera Svenska hockeyspelare som spelat med skadar. Dessutom spelar det flera matcher än fotbollspelarna.

@Dooda Hur många hockey spelare inte med skador då?

Kör lite youtube så ser man fotbollspelarna ramla runt och grina på planen som små pojkar.

Jag kan gilla typ 5 minuter av fotboll när det verkligen händer någonting, typ i slutet av matchen. Annars är det ju bara passa runt bollen och det händer ingenting.

Fotboll är en taktisk sport. Det är mer som schack än hockey som är mer slumpartat och där ett lag plötsligt kan vända en match enbart för att de hade tur.

1 gillning

Självklart har många hockeyspelare spelat med skador det har jag inte sagt något om men du skrev

Och iom att du aldrig sett en fotbollsspelare som tex spelat med brutet revben så länkade jag till en artikel om en spelare som gjort just det.

Hockey är cirkus, fjanteri och utan känsla.

Fotboll är skönhet, historia och känsla.

Fotbollwn ställer högre krav åskådaren :smiley:

1 gillning

Jag håller med dig till 100%. Det taktiska i en fotbollsmatch kan en hockeymatch aldrig mäta sig med :+1: :blush:

Aldrig någonsin.

1 gillning

När det blir sport är det bästa fjärrkontrollen så man kan zappa vidare. :joy::joy::joy:

1 gillning

Att zappa vidare från sport är en sport i sig. Du kommer aldrig undan. :wink:

2 gillningar