Tips på filmer och serier (2021)

Ny säsong? Ska dom kicka liv i Dexter igen?

1 gillning

Stör mig som fan på att Ted Lasso bara släpper ett avsnitt i veckan. Kom igen Apple. Släpp en hel säsong istället! :face_with_symbols_over_mouth:

3 gillningar

Håller med, men säsongen “räcker” ju längre i alla fall :man_shrugging:t3:

2 gillningar

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Fotbollens primadonnor och käppakrig

Man hinner ju titta om säsong ett i mellan varje avsnitt! :man_shrugging:

1 gillning

Har just sett de 2 första avsnitten, verkar riktigt lovande. Skumt att texten blev på tyska. Men länkar till svenska.

Har det släppts några bra actionfilmer under sommaren på streamingtjänsterna? Skulle vilja se någon men svårt att söka effektivt tycker jag.

Inte ny men kollade på denna härom veckan.
Bra action som inte behöver någon tankeverksamhet. . :joy:

1 gillning

Såg den på bio när det begav sig. Ser fram emot uppföljaren!

2 gillningar

Uppföljaren håller samma nivå som den, om inte lite bättre. Rekommenderas :+1:t3:

1 gillning

Jag tillhör den lilla skara som tyckte att Suicide Squad som släpptes 2016 var helt ok men nu är remaken här och tycker faktiskt att den var sämre. Fortfarande helt ok men sämre än den “första”.

(Kan bero på att det är DC också… :man_shrugging:t3:)

1 gillning

Ok. Det finns en del 2👍🏼

1 gillning

Cocaine Cowboys - the kings of Miami är en dokumentär i 6 delar som finns på Netflix. Såg precis klart sista avsnittet och den var intressant som tusan!

4 gillningar

Helt på din sida! Gillade den första version klart bättre. Såg 2021-versionen igår och tyckte den var ganska usel faktiskt.

1 gillning

Säsong 1 av ”Physical” var :star::star::star::star::star:.

Härligt att säsong 2 är bekräftad.

1 gillning

Ibland får man ett tips om en serie som bara golvar en. Marcus Larsson tipsade om The White Lotus På HBO som är helt fantastisk. Den osar av satir och cringe, är vacker, bra skådisar och snyggt filmad. Handlar om ett par rika semesterfirande dårar som är på ett lyxhotell på Hawaii. Serien blir bra bättre ju mer man tittar och storyn kan nog uppfattas som ganska tunn men det just det jag gillar. Inte sett alla avsnitt än (alla har inte släppts) men än så länge får den ett högt betyg av mig.

Och Jennifer Coolidge är med också och gör en fantastisk prestation (hon som spelar stiflers mom i American Pie)

Bra dokumentär men den handlar inte om det MTV som jag växte upp med. Vi tittade ju på MTV Europe här.

1 gillning

Premiär idag på Disney+