Verkligen. Enda teamet som inte kan göra många varv. Får man misstänka att det är Honda-motorn som inte är tillförlitlig? Repris på Maclaren-Honda?
Ja det sägs vara Honda motorn som spökar, sen om det är motorn en bilen som orsakar ser dom nog inte riktigt enhetligt på
Vore kul om det mörkas, tydligen körs Honda-motorn på 2000-2500 lägre RPM än övriga.
Då man inte vet vad de testar och sandbagging förekommer så är det inte förrän i kvalet till Australien GP vi vet hur bilarna går på riktigt
Så är det såklart men dom får ju för få varv att testa på jämfört med alla andra team.
det här från Honda är knappast bra:
Ser riktigt bra ut för Challe på testerna. Vad säger @pao, är det inte dags för en röd titel i år?
Var det en “glory run” eller har Ferrari hittat något? Leclercs tid är nästan sekunden snabbare än Antonelli som hade andra snabbaste tiden…signifikant…
Jag förutspår att i säsongsinledningen är “the big four” samma som förra säsongen men Ferrari, Mercedes, Mclaren och Red Bull. Kanske i den ordningen men det vågar jag inte gissa.
Mittfältet är svårare att spekulera om. Audi ser förvånansvärt bra ut, Alpine, Haas och Racing Bulls verkar ok, Williams är inte riktigt med än så länge, Cadillac är lite efter men inte så mycket som Aston Martin.
Två veckor kvar sen vet vi på riktigt.
Ser väll ut som Mercedes och Ferrari ligger bra till i år, kanske inte så konstigt då dom borde haft bäst möjligheter att få till motorn.
Kan bli riktigt spännande det här
Jo blir nog en spännande säsong. Mycket nytt så svårt förutspå förstås:
Man ser framemot när det börjar på riktigt.
Förhoppning om en röd titel finns alltid där. Ser lovande ut. Kanske har Ferrari äntligen något i bakfickan 2026 ![]()
Nu menade jag generellt men Aston Martin ser precis som du skriver ut att inte riktigt fått till det just nu
Är ju mer denna gången vilken förare som kan anpassa sig till alla nya funktioner och utnyttja dem till sin fördel. Blir spännande i Australien att se om några har bättre förutsättningar än andra.
Även om en titel för Ferrari vore det bästa som kunde hända, är det ändå viktigast att vi vinner på Monza, gärna Imola också. Ferrari Tifosi kommer aldrig Merca/McLaren/RedBull i närheten av ![]()
Jag tror att Ferrari har hittat något faktiskt. Sen tror jag dock inte Hamilton kan kapitalisera på det på samma sätt som Leclerc. Men som Janne var inne på, det är först i Q1 i Australien vi egentligen får några svar, allt från till dess är egentligen bara killgissningar.
Var tittar vi F1 i år?
Betalde för F1TV förra säsongen. Rimligt pris tycker jag. Är Viaplay fortfarande väldigt dyrt (enligt mig)? De verkar också låst ner det så det inte går att dela konto…
Jag betalar ändå Viaplay för att se Premiere League så då kan jag lika gärna ta F1 där också.
Det är ju svårt att säga vad som är dyrt enligt dig. Jag brukar försöka hitta nåt erbjudande, betalar nu en femhundring för Viaplay Total via Telenor, då ingår lite annat också. Dock är det värt det när man kollar både F1 och Indy och lite annat, några PL matcher etc. Men vill du bara se F1, så är F1TVPro troligen ett rimligare alternativ prismässigt.