Formel 1-VM 2026

Vet ej hur det är med det där, men många tjänster har ju löst det så att man måste komma från samma IP, alltså att du kan kolla på AppleTV/iPad/iPhone samtidigt så länge du är uppkopplad på samma nät. Skulle tippa på att det är så med F1 TV också, men om det stämmer eller ej vet jag inte.

Vet inte hur det är. Men det är låst till 5 eller 6 enheter som kan vara inloggade samtidigt. Man kan plocka bort access till enheter i konto inställningarna. Vet dock inte om man måste vara kopplad till samma ip någon gång.

Kör viaplay, något erbjudande för en 500kr-ish med tv och HBO så känns överkomligt. Men viaplay är dyrt men hade nog ändå betalt för de, testade F1TV pro ett tag med kom inte harmoni med han den där gappiga kommentatorn som pratar konstant som som det vore för blinda. Synd för dom har annat mycket bra experter och analyser på F1TV

1 gillning

700kr/m är fördyrt tycker jag.

Men ska kolla F1 tv. Finns olika paket.

Går det inte att välja på olika kommentatorer där? Det gick det iallafall att göra förut.

Testa att signa upp dig på ett månadsabonnemang, kör en månad och se om det är något att ha, gillar du det, signa upp dig för ett år så blir det billigare, gillar du det inte, avsluta prenumerationen och skaffa Viaplay. Håll koll på TV operatörerna, så borde du kunna hitta någonting runt en femhundring i månaden.

1 gillning

Jo du kan välja mellan den internationella och den brittiska som jag minns det.

2 gillningar

Tror att nya kunder har 15% rabatt på f1 tv pro Utan kod när man signar innan ett visst datum.

1 gillning

Jag gillar Alex Jaques. Det tog lite tid att vänja sig vid för hans stil är så annorlunda än Janne Blomqvist men jag gillar hans entusiasm och både Jolyon Palmer och David Coulthard är riktigt bra som expertkommentatorer.

2 gillningar

Jag kanske inte gav det tillräckligt lång tid att vänja mig, upplevde de mest som störigt.

Men håller med, experterna är grymma. Även hon Ruth med strategi så erbjuder dom helt klart ett bredare kompetens än viaplay.

Får kolla upp F1TV sen om något år när med nuvarande deal går ut

Ruth Buscombe är grym! Gillar Hinchcliffe när han är med också. ViaPlay gör ett grymt jobb för en liten marknad men resurserna är naturligtvis helt annorlunda.

Svårt det där med kommentatorer. En del älskar ju Crofty på Sky men jag har aldrigt varit en fan. Under många år i USA var det Leigh Diffey (Sp?) australiensaren som också körde Indycar när dom var på NBC så man hörde honom ibland på ViaPlay när dom inte hade egna kommentatorer.

Det går tillbaka till vilken stil man är van vid och gillar. Boston Bruins hemmakommentator under 20 år älskade man eller hatade. Han var en ganska dålig play-by-play-kommentator men väldigt underhållande att lyssna på och jag gillade honom. Den nuvarande kommer från radio och är mycket bättre på att beskriva vad som pågår men det tycker jag är lite onödigt på TV när jag ju ser vem som har pucken. Personlig preferens som sagt.

1 gillning

Som lite uppvärmning inför säsongsstart så är Drive to Survive släppt idag. :slight_smile:

Jag älskar ju F1, men aldrig rikigt orkat kolla på DTS.

I brist på annat. :slight_smile:

Har faktiskt aldrig sett en minut av DTS. Brilliant marknadsföring av Liberty Media som verkligen ökade intresset för F1 och hittade en ny publik men tillskruvad reality-TV är inget för mig. Men svinkul när det plötsligt visar sig att folk man inte alls trodde var F1-intresserade är det för dom sett DTS.

1 gillning

Ser det som en kul recap på föregående säsong och uppfräschning av minnet inför kommande säsong. Så man kommer i race mood.

1 gillning

Någon som har testat att dela med kompisar/familj och inte blir blockade?

Delar man på två, bra pris. Delat på 6, sjukt bra pris!

1 gillning

Verkar som att det inte är tillåtet men att F1TV inte begränsar det, läste bara lite slarvigt dock:

https://www.reddit.com/r/F1TV/comments/1r8dirh/f1_tv_premium_account_sharing/

Testar gärna, kan ju bara skapa en skräp email så kan den agera konto. Återkommer i PM.

lägger till:

Från din Länk:

1 gillning