Formel 1-VM 2026

Jag tycker bilarna är snyggare. Mindre. Framför allt är den anskrämliga “däckskärmen” på framhjulen borta.

Nu börjar hypen smyga sig på lite! Älskar att förändringarna är så pass stora och att det känns som en oviss säsong där teamen kommer lyckas olika bra att utveckla bilen under säsongen.

Intressant att se om Hamilton kan studsa tillbaka, han har ju egentligen aldrig varit bra under ground effect-eran. Tror dock han får det tufft denna säsong också. Max lär briljera då han kan köra vad som helt hur fort som helst :slight_smile:

Lagom till Mexico hoppas jag att Fred kommer säga åt Lewis på radion "Lewis, it's Fred. Let Charles pass for the championship" :wink:

1 gillning

Ja precis, med en så pass stor regelförändring så kan allt hända

Ja, till och med förra årets långsammaste stall kan ju överraska med Mercedes-motor :slight_smile:

2 gillningar

Håller med om att det inte säger något om farten relativt till andra bilar. Det det möjligen säger är att tillförlitligheten är relativt hög när dom vågar skruva på så pass redan på dag ett dessutom samtidigt som alla teamen kört 50-60-70 varv. Det bådar gott.

Det tycker jag också. Mer strömlinjeformade på något sätt.

Jag är svinsugen på de riktiga testerna och att säsongen ska börja.

1 gillning

F1 bilar med en bantemperatur på 2 grader :exploding_head: …nästa så dom får ta fram vinterdäcken

Dom säger verkligen inte mycket dom officiella videosarna, men det var väl väntat. Verkar iallafall som om tillförlitligheten är hög och vi inte kommer få nåt debacle som 2014.

1 gillning

Nä det sägs inte mycket, läste någon artikel där dom lyfte att en av anledningarna det är så nedstängt, tystat och reglerat är att F1 har ett avtal med Bahrain om pre-season tester och dom vill ha all glory på det, så därför är det bara “shake down” nu och bakom stängda dörrar. Ligger säkert mycket i det

2 gillningar

Det har jag inte tänkt på men du har säkert rätt.

Sen köper jag att det är bra med stora reglementesförändringar att kunna få mil på bilarna utan att jaga strategiskt visa sig snabba (eller sand bagga). Visst, det har läckt lite tider men dom är ju väldigt irrelevanta.

Ja precis, va tydligen teamen som har drivit på för att få till den här veckan, synd inte alla kan vara där. Förstod det som att Williams inte har en färdig bil att ta dit tex

Tror bara det är Williams som inte kommer. Alla utom Aston har redan kört och Aston är på plats och ska köra torsdag-fredag.

Lite märkligt att Williams inte lyckats bli färdiga i tid kan jag tycka.

Riktig pre-season testing är äntligen igång. Som vanligt inte mycket att säga om farten annat än att det går inte så fort än så länge. Alla teamen utom Aston Martin fick till rejält med varv så tillförlitligheten verkar fortsatt hög. Och Williams-bilen verkar funka även utan medverkan på Shakedown.

Practice%20Classification%204x5.jpg

1 gillning

Äntligen “börjar” säsongen. :slight_smile:

1 gillning

Såg på Janne på Insta där han berättade att Hamilton var på riktigt uselt humör. Typ att säsongen redan är körd inställning.. :man_shrugging:
Bilen såg lika nervös ut när Leclerc körde. Mercedesen verkade mer stabil
Toto verkade bara vara glad, så deras bil är nog ganska bra skick.

2 gillningar
2 gillningar
2 gillningar

Ser riktigt mörkt ut för Aston Martin