Formel 1-VM 2026

Intressant.

Väldigt intressant. Stora ord från Honda bådar gott, japanerna står inte och skryter om dom inte har fakta.

Jag skrev tidigare att jag undrade om Aston Martin skulle vara en smidigare partner till Honda än Mclaren var 2015-2017 men då tänkte jag på Lawrence Stroll jämfört med Ron Dennis. Newey kan jag tänka mig går jättebra ihop med Honda och japaner, han är ingenjör först och verkar vara en lågmäld eftertänksam man.

1 gillning

Precis, Red Bull har ju bäddat manegen.

Jag tänkte mer på att japansk affärskultur är ganska speciell även i storföretag och går nog dåligt ihop med brittisk generellt och definitivt en typ som Ron Dennis. Sen är ju i och för sig Lawrence Stroll kanadensare och där är det lite mer svenskt (som brukar gå bra ihop med japansk) men han är också Quebecois och dom är franskare än fransoserna själva.

Och har jobbat med Honda under många år på RB

1 gillning

Vad känner man egentligt för att Max tar nr 3 nästa säsong…det är ju RIC som har kört det numret i det stallet

Ingenting. Det är ett nummer. :slight_smile:

Lite märkligt val kan jag tycka. Även om han kört nummer ett några år är han 33 för mig men samtidigt kan jag förstå att han tar chansen att byta nummer när han tappade ett.

Nu är detta förmodligen AI genererat skräp, men vilken bomb det hade varit om det stämde. Nästan garanterad titel för Ferrari 2026 då. Så hade vi blivit av med Hamilton.

Är säkert ett kroniskt beslut, möjligheten att sälja ny merch med nummer 3. Är enorma pengar i detta fenomen

Låter som Fake News

Donald Trump News GIF by IMPAULSIVE

1 gillning

Jag tänkte mest på att valet av nummer tre var lite märkligt, inte bytet i sig. Som du säger är ju nummer 3 ett nummer som Ricciardo hade och det var ju inte speciellt länge sen.

Rätt garanterat AI slop. Varför tror du det skulle garantera en titel för Ferrari och varför vill du bli av med en sjufaldig världsmästare i början på ett nytt reglemente?

Såg precis en nyhet att Ferrari planerar att testa någon slags prototyp på första testerna i Barcelona. Det kanske alla stall planerar att göra men det inger ju inte direkt förtroende för att Ferrari är med i matchen från början.

Blir intressant med Lewis Hamilton, i F1 världen är han ingen ungtupp längre. Tror han har gjort sitt i den absoluta toppen.

Så kan det vara. Men min poäng till @MrMustang var snarast att det är just en förare med väldigt mycket erfarenhet man vill ha när det är ett nytt reglemente. Hade jag varit stallchef hade jag älskat att ha Alonso eller Hamilton i mitt stall nästa år. Inte kanske för att dom är snabbast längre utan för att kunna få så mycket feedback som möjligt.

Sen ska man nog inte räkna ut Hamilton än bara för att han hade en dålig säsong. Så sent som 2023 var han ju trea i mästerskapet.

Ytterst tveksam till att han kommer prestera 2026, när han var ljusår efter Leclerc i samma material.

Jag tycker som sagt att det är lite tidigt att räkna ut honom efter en dålig säsong, speciellt när alla börjar om närmare noll nästa. Men vi får se.

Håller helt med, han har inte varit stark alls i detta ground effect reglemente, han har nog större chanser nästa år.

Såg ett uttalande från Vasseur att Hamilton har kört med Mercedes motor i 20 år och det är stor skillnad att byta till Ferrari så det är inte så konstigt att de tar ett tag

1 gillning

6 gillningar