Formel 1-VM 2023

Hur kul det än är med silly season-spekulationer tror jag stabilitet är det viktigaste för Ferrari. Håll fast vid Leclerc, Sainz och ge Fred lugn och ro att skapa en grund att stå på. Delarna verkar ju finnas där men det håller aldrig riktigt hela vägen.

Ja det verkar mer vara bilen än LEC som är problemet, visst överkört LEC bilen vilket leder till alla dessa misstag.

SAI har väll aldrig riktigt lyckats komma överens med bilen

1 gillning

Tror lite så jag med, gissar på att VER inte skulle vara P1 i mästerskapet om han satt i röd bil i år. Ärligt talat tror jag tillochmed Tsonoda eller vem som helst hade legat topp 3 om de satt i en RB i år. Alldeles för stor skillnad ner till övriga team tyvärr.

Håller med, är kombinationen av RB-bilen och VER som är vinnande konceptet. RB-bilen är iof erkänd svårkörd och inte många som klarar att köra den så som VER vill ha den, har vi ju sett på tex ALB.

Frågan är hur snabb den skulle vara anpassad till någon annan :man_shrugging:t3:

Men som du säger, Verstappen i en röd bil är inte lika självklart. Hade dock varit kul att de LEC i en RB

Det var bättre förr när Schumacher rattade röda bilen. Var på något sätt ärligare racing då, utan DR'S och massa annat junk....

1 gillning

Ja han kunde det där med köra bil

Finns det någon motortillverkare som är mer velig än Honda? :smiley:

Honda to make full-scale F1 return in 2026 as they join forces with Aston Martin | Formula 1®

1 gillning

Känns väldigt japanskt...

Men kul och bra med fler motorleverantörer 2026. Ferrari, Mercedes, Renault, RB Powertrains, Audi, Honda.

Sen kan man ju fundera på hur Mclaren tänker just nu. Alla verkar överens om att man behöver vara ett 'works-team' för att vinna och det känns som om dom har missat det tåget för 2026.

Förstod det som att F1 ska stå för TV produktionen i Monaco i år för första gången. Hoppas den blir bättre än den har varit

2 gillningar

Jag såg det och det var väl på tiden. Monacos autombilsällskap är säkert bra på mycket men TV-produktion är inte deras bästa gren.

1 gillning

Bra på att samla ihop kraschade bilar.

1 gillning

Underbart kval, vilket sista varv av Max, wow.

1 gillning

Grymt kval!

Trist för LEC:

1 gillning

Ja verkligen, och vilken sista sektor.

Men PER, han kan inte göra sådana misstag. Det är det som skiljer han och VER

1 gillning

Vad händer med Stroll och att han missade vägningen? Blev det ingen reprimand för de?

Inte sett något men gissar att han får starta sist.

Blev ju lite spännande med regn men VER leker hem det här som vanligt. Helt ok race för de andra dock.

Ja det skojade till det lite, men som vanligt strategi och körning on point från Red Bull

Ett sömnpiller som vanligt med andra ord. Kul för Redbull, dom behöver ju inte ens fira sina segrar längre, alla vet ju redan innan racet startar vilka som kommer vinna.

Regnet väckte till racet lite iaf