Formel 1-VM 2023

Med risk för att ha helt fel då jag inte kollat detaljerna, men upplevde att de som hade sin stint på medium däck i slutet på racet för början kom generellt högre i placeringarna sett till var de startade. Men det var kanske mest för att de körde om en del. Tänker att PER hade kanske haft liknande resultat om han börjat som VER. De hårda däcken höll upp bra.
Eller så var det bara VER som var lite överlägsen. :man_shrugging:

Överlag lite roligare race än förra helgen.

Ska börja läsa min nya bok jag köpte ikväll. Signed by a legend :grinning:

2 gillningar

PER hade inte kunna hålla banposition med hårda från pole, han tappat för mycket. VER tappade en plats i starten men lättare att köra om mittfältet än ALO.

Tyvärr hade PER inte farten nog, han gjorde samma varvtider på nya medium som VER gjorde på 35 varv gamla hårda. Hade han dragit ifrån där så hade han haft ett annat race.

1 gillning

Trist.

Tråkigt såklart men väntat och helt förståeligt.

14 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Indycar 2023

Ja det kändes ganske självklart, glad att dom inte försökte köra och vi hade ett race med rödflagg

1 gillning

Inte så konstigt att de ställer in…

Risk att de tar sig vatten över huvudet.

Finns väll inget annat sätt än att ser repriser av gamla race än F1TV? Skulle ju vilja se det med svenska kommentatorer

1 gillning

Man kan såklart inte lita på The Daily Mail men jag har sett flera såna spekulationer så jag säger ingen rök utan eld.

Osannolikt att det skulle hända men alla förare har drömt om att köra för Ferrari och när Merca inte har en vinnande bil har ju Hamilton mindre att förlora.

Kanske inte Ferrari man ska gå till då. :wink:

Frågan är vem som "get the shit together" först, Mercedes eller Ferrari?

1 gillning

Exakt!

Historien pekar väl knappast på Ferrari men vill Hamilton ha en sista utmaning i karriären så kan jag faktiskt se det hända. Att kunna pensionera sig med 7 VM-titlar och kört för Mclaren, Mercedes och Ferrari är inte illa.

Skulle det stämma, skulle det svida i Ferrari hjärtat. Jag vill helst inte ha Cryington i Ferrari, han kan vara ganska vidrig när det går bra för honom. Men blir det så, så blir det så. LEC lever ju inte riktigt upp till förväntningarna och Sainz verkar vantrivas i bilen. Hade hellre sett en Alonso comeback till Ferrari.

Många klart bättre källor med rykten om att det iallafall finns ett erbjudande på bordet:

Jag tror fortfarande att det är ett långskott och faktiskt tveksamt bra för Ferrari. Ingen kan förneka att Hamilton är en fantastisk förare så är han ju ingen att bygga en framtid kring för Ferrari, men vilka skulle vara bättre än Leclerc och Sainz att bygga vidare på? Lando? Albon? Tveksamt...

För mig en gåta var som händer med HAM. Bra, absolut. Men det var ALO och VET också
I rätt material. ALO börja man se nu igen, men material är så viktigt att de passar rätt.

Så kan verkligen MER fixa till materialet som det va under förra eran därHAM stortrivdes? Eller har FER bättre chans att lyckas med få till en bil som passar HAM :man_shrugging:t3:

1 gillning

Tyvärr finns det inte så många kandidater som skulle vara bättre. Riccardo kanske skulle kunna funka? Eller varför inte ge lillschumi en chans?